مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با پلاک‌گذاری و هویت‌بخشی پنج میلیون و ۱۲۵ هزار راس دام سبک و سنگین، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

پلاک‌گذاری بیش از ۵ میلیون راس دام سبک و سنگین خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از مجموع پنج میلیون و ۱۲۵ هزار راس دام پلاک‌گذاری شده، ۴۱۱ هزار راس دام سنگین است که ۱۰۰ درصد جمعیت دام سنگین خراسان رضوی و بخشی از دام ورودی به استان را تشکیل می‌دهد.

او افزود: همچنین چهار میلیون و ۷۱۴ هزار راس از مجموع هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک استان، که معادل بیش از ۶۰ درصد آن است، پلاک‌گذاری و هویت‌بخشی شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به افزوده شدن سالانه ۸۰ درصد جمعیت دامی از طریق زاد و ولد و حذف درصد بسیاری از جمعیت دامی، نمی‌توان برای اجرای طرح هویت‌گذاری، پایانی متصور شد، اما هر سال تلاش داریم با پلاک‌گذاری بیشترین میزان جمعیت دامی سبک و سنگین موجود، وضعیت خوبی را در این زمینه برای استان فراهم کنیم.

داوطلب با اشاره به اینکه این طرح از اسفند پارسال در همه استان‌های کشور اجرایی شده است، بیان کرد: هدف طرح ملی پلاک‌گذاری دام، جلوگیری از سرقت و قاچاق، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار صحیح و کارآمدی بیشتر نظام بهداشتی دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار عرضه و تقاضاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.