شاخص کل بورس تهران دو هفته گذشته را تماماً صعودی پشت سر گذاشته و سهام داران در انتظار سومین هفته صعودی متوالی به سر می‌برند.

خیز بورس تهران برای هت تریک جدید/ رشد بورس ادامه دارد؟

قدس آنلاین/ اقتصاد نیوز نوشت: در هفته اخیر شاخص کل بورس در مجموع ۴۳ هزار و ۸۶۱ واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز رشد ۷ هزار و ۲۹۹ واحدی را ثبت کرد. بدین ترتیب بورس دومین هفته تماماً صعودی را پشت سر گذاشت، آیا این روند تداوم خواهد داشت؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

تداوم بازدهی مثبت شاخص کل

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۸ هزار و ۴۰۵ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید. شاخص کل نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۳ هزار و ۸۶۱ واحد بالاتر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۳.۶ درصد شود. بازدهی هفته بورس نسبت به بازدهی مثبت ۵.۷ درصدی هفته پیش اندکی تنزل کرده است اما ثبت دهمین روز صعودی متوالی در پایان هفته نشان از تداوم روند رو به رشد بورس پایتخت دارد.

رشد شاخص هم‌ وزن

در پایان هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن ۴ روز صعودی داشت و تنها در روز دوشنبه کاهش یافت. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۷ هزار و ۲۹۹ واحد بالاتر ایستاد و به رقم ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد رسید و بازدهی مثبت ۱.۹ درصدی را ثبت کرد.

بورس

پیش بینی بورس هفته

در پایان هفته اول تیرماه شاخص کل بورس تهران دهمین روز متوالی صعودی را ثبت کرد. از روز شنبه ۲۹ خرداد تا روز چهارشنبه ۹ تیر ماه شاخص بورس روند صعودی داشته است. در این دوره ۱۰ روزه شاخص کل ۱۰۹ هزار واحد بالا آمد و وارد کانال ۱.۲ میلیونی شد.

به عبارت دیگر از فردای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تمام روزهای معاملاتی بورس شاخص کل روند صعودی داشته است. از این رو بسیاری از ناظران روند صعودی بورس در دو هفته اخیر را متاثر از برگزاری انتخابات و پیروزی کاندیدای محافظه‌کار می‌دانند. گروهی از تحلیل‌گران معتقدند ابهام در مورد اینکه چه کسی رئیس جمهوری بعدی خواهد بود بزرگ‌ترین ریسک سیستماتیک بازار در ماه‌های اخیر بوده است، بنابراین رونمایی از چهره هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران این ریسک سیاسی مهم را کنار زده و یکی از عوامل روند صعودی قیمت‌ها در بازار سهام است. در عین حال گروهی دیگر نیز معتقدند گرایشات اقتصادی رئیس جمهور منتخب و گروه‌های حامی او به بازارها سیگنال تورمی داده است و مجب افزایش انتظارات تورمی شده است. لذا این تحلیل‌گران تغییر روند شاخص‌ها را در این چارچوب تحلیل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.