استاندار خراسان رضوی نسبت به آغاز موج پنجم کرونا در این استان، در صورت بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تداوم سفرها به مشهد هشدار داد.

استاندار خراسان رضوی نسبت به آغاز موج پنجم کرونا هشدار داد

به گزارش قدس انلاین، محمدصادق محمدیان  در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی اظهار داشت: در موج پنجم کرونا سویه هندی ویروس، موسوم به دلتا شیوع دارد که با کمال تاسف نوع هندی سرایت پذیری بالاتر و مرگ آوری بیشتری دارد.
وی بیان کرد: در یک هفته اخیر شاهد افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف کشور، به ویژه نواحی جنوبی و شرقی بوده ایم، به طوریکه تعداد شهرهای قرمز کشور به ۹۱ شهر افزایش یافته است.  
استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که در صورت تداوم شرایط موجود و افزایش روند ابتلا، خراسان رضوی نیز به زودی قرمز خواهد شد.
معتمدیان افزود: با کمال تاسف و علیرغم گسترش بیماری و افزایش تعداد مبتلایان کرونا،  شاهد بی اعتنایی شهروندان و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هستیم که این وضعیت را می توان به استان خراسان رضوی نیز تعمیم داد.
وی تاکید کرد: تدابیر ویژه ای از سوی ستاد کرونا برای پیشگیری از آغاز موج پنجم کرونا در خراسان رضوی اتخاذ شده است و از مردم تقاضا داریم به طور جدی نسبت به استفاده از ماسک، عدم حضور در دورهمی ها و تجمع ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

وی گفت: اقداماتی در خصوص اعمال محدودیت ها در مرزها و مبادی ورود و خروج اتباع خارجی به خراسان رضوی از طریق پیشنهاد به ستاد کرونا در حال اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.