عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید سامانه «مدیر ثروتت را از کجا آورده‌ای؟» را فعال کند.

عضو هیات رئیسه مجلس: سامانه «مدیر ثروتت را از کجا آورده‌ای؟» فعال شود

به گزارش قدس آنلاین ، راه‌اندازی سامانه معرفی مدیران دولت یکی از برنامه‌هایی بود که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب در زمان تبلیغات ریاست جمهوری آن را به مردم وعده داد و بلافاصله پس از برگزیده شدن از سوی مردم نسبت به ایجاد این سامانه به نشانی https://yaran.raisi.ir/managers اقدام کرد.

در این سامانه که با عنوان «یاران رئیسی» راه‌اندازی شده از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم دعوت شده تا چنانچه فردی را در تراز دولت مردمی می‌شناسند، نسبت به معرفی وی اقدام کنند.

فسادستیزی شاخصه مهم مدیران دولت سیزدهم

سیزدهمین رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از مردم خواسته است تا چنانچه افرادی با شاخصه‌هایی چون «کارآمدی»، «فسادستیزی»، «روحیه انقلابی» و «مردمی بودن» را می‌شناسند در این سامانه معرفی کنند.

سید ابراهیم رئیسی در معرفی این سامانه خطاب به مردم و نخبگان آورده است: با حمد و ثنای الهی و ضمن تشکر و قدردانی مجدد از یکایک ملت بزرگ ایران جهت خلق حماسه باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و حسن اعتماد به این بنده خدا و خادم مردم، آن‌گونه که قبلاً نیز بیان کردم اعضای دولت و همکاران بنده بر مبنای شایسته‌سالاری و بر اساس شاخص‌هایی نظیر «کارآمدی»، «فسادستیزی»، «روحیه انقلابی» و «مردمی بودن» انتخاب خواهند شد.

از آنجا که عمیقاً بر این باورم «هر جا زمینه مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها فراهم شود نرخ موفقیت بالاتر می‌رود» و همان‌گونه که وعده داده بودم سامانه‌ای جهت مشارکت مردم در معرفی اعضای دولت آماده شده است.

از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم تقاضا دارم چنانچه فردی با شاخص‌های فوق‌الذکر و در تراز دولت مردمی می‌شناسند نسبت به معرفی وی در سامانه اقدام کنند.

امیدوارم به لطف و مدد خداوند متعال و پشتوانه مردم تمام ظرفیت‌های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار بندم.

مدیران ناتوان کشور را دچار مشکل کردند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب مدیران دولت سیزدهم و ایجاد این سامانه به خبرنگار فارس در اراک گفت: یکی از مشکلات کشور در سال‌های اخیر به‌کارگیری مدیران ناتوان و غیرمتخصص از یک‌سو و یا مدیران دارای فساد مالی و اخلاقی از سوی دیگر بود که کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: به‌کارگیری مدیرانی که یا توانایی و تخصص نداشتند و یا دچار فسادهای اخلاقی و مالی بودند موجب شد کشور با چالش‌های بسیاری مواجه شود، این در حالی است که برخی از این افراد به دلیل وابستگی و تعهد داشتن به حزب و باند و قبیله بیش از آنکه به فکر حل مشکلات کشور باشند، در تلاش برای حل مشکلات خود، خانواده و حزب و باندشان بودند که همین مسئله منشأ چالش و آسیب‌های جدی برای کشور شد.

وی با بیان اینکه آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور آینده برای انتصاب مدیران باید از این فضا خارج شود و ریل انتخاب مدیران از بین افراد ناتوان و وابسته به حزب و باند را عوض کند، بیان کرد: موضوع انتخاب و انتصاب مدیران بسیار موضوع مهمی است چراکه اگر مدیران خوب و توانمندی انتخاب نشوند، رئیس‌جمهور هر اندازه تلاش کند بازهم به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند، در نتیجه کشور بازهم آسیب خواهد دید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به‌کارگیری مدیران همسو با اهداف و برنامه‌های دولت، رمز موفقیت در پیشبرد امور است، بیان کرد: در دولت‌های مختلف انتصاب افرادی که اعتقاد و باوری به اصول و برنامه‌های پذیرفته شده نداشتند، موجب شد حرکتی در خلاف جهت برنامه‌های دولت در پیش گیرند که اگر این افراد در دولت آینده به کار گرفته شود، مانع تحقق امور خواهند شد، به طور مثال یکی از شعارهای دولت آینده تحقق عدالت است که اگر فردی که به عنوان مسؤول انتخاب می‌شود، اعتقادی به عدالت نداشته باشد، نه‌تنها در تحقق آن تلاش نخواهد کرد، بلکه در مسیر رسیدن به عدالت نیز سنگ‌اندازی خواهد کرد.

نقاب‌زده‌ها با در دست گرفتن پرچم ضدفساد در تلاش برای کسب صندلی‌ها هستند 

سلیمی گفت: آقای رئیسی باید مراقب افرادی که برای پست و سمت چهره خود را عوض کرده و نقاب به چهره می‌زنند باشد، نقاب‌زده‌ها و افراد فاسد این روزها با در دست گرفتن پرچم ضد فساد در حال تلاش برای کسب صندلی‌ها هستند.

وی یکی از مصیبت‌های انتخابات را صدور حکم‌های متعدد برای آقای رئیسی دانست و افزود: صدور این حکم‌ها که کاغذی بیش نیستند، واقعاً شگفتی‌آور است، افرادی که حتی برای رئیس‌جمهور منتخب هیچ تلاش و کوششی نکرده‌اند، یک حکم در جیب گذاشته‌اند و منتظر هستند تا پنجره‌ای باز شود، رئیس‌جمهور به خوبی می‌دانند که به‌کارگیری سهم‌خواهان و فرصت‌طلبان به‌شدت ممنوع است، نه سهم خواهان دلسوز کشورند و نه فرصت‌طلبان توانایی حل مشکلات را دارند.

در انتخابات افراد بسیاری گمنام و بدون هیچ توقعی شبانه‌روز تلاش کردند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به‌کارگیری نفوذی‌ها نیز در کنار فرصت‌طلبان و سهم‌خواهان ممنوع است، ادامه داد: در دولت دوازدهم شاهد بودیم نفوذی‌ها در دفتر رئیس‌جمهور هم نفوذ کردند و آقای روحانی اعتراف کرد که در بحث فایل صوتی ظریف مقصر نفوذی‌ها بودند، این نشان می‌دهد خطر حضور نفوذی‌ها در اطراف رئیس‌جمهور خطری جدی است که باید سخت مراقب بود، اکثر نفوذی‌ها چهره غلط‌اندازی دارند و با تغییر چهره سعی در نفوذ دارند.

سلیمی تصریح کرد: در طول تبلیغات ریاست جمهوری افراد بسیاری بودند که گمنام و بدون هیچ توقعی شبانه‌روز تلاش کردند، این افراد بدون اینکه به دنبال سهم‌خواهی باشند، زحمات بسیاری برای انتخاب آقای رئیسی کشیدند که لازم است رئیس‌جمهور منتخب چراغ به دست گرفته و به دنبال این افراد گمنام باشد نه افرادی که چاپلوسانه کار کردند و امروز به دنبال سهم‌خواهی هستند.

مراقب ترفندها در سامانه معرفی مدیران باشیم

وی راه‌اندازی سامانه معرفی مدیران را حرکتی ارزشمند دانست و افزود: در این سامانه باید مراقب بود، این احتمال وجود دارد عده‌ای به مردم پول دهند تا برای آنها لایک بزنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده می‌شود عده‌ای لیست تهیه کرده و به دنبال این هستند که فلان واسطه را ببیند تا لیست‌شان را استاندار و فرماندار و مدیرکل و وزیر و کبیر کنند، آقای رئیسی باید بدانند که او مدیون مردم است، مردمی که رأی معناداری به او دادند و نباید امید آنها را ناامید کرد.

سلیمی اظهار کرد: باید مدیرانی انقلابی، غیر وابسته، غیر خودباخته و مدیرانی که شناخت کافی از همه ظرفیت‌های کشور و توانایی به‌کارگیری این ظرفیت‌ها را دارند، به کار گرفته شود تا بتوان مشکلات کشور را حل و فصل کرد.

اختلاف معنادار بین آرای آقای رئیسی و دیگر نامزدها

وی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات با وجود همه سوء‌تدبیرهای دولت، بمباران تبلیغاتی و مشکلات کشور مردم پای صندوق‌ها آمدند با اختلاف آقای رئیسی را به عنوان گزینه اصلح انتخاب کردند، بیان کرد: اختلاف معناداری که بین آرای آقای رئیسی و دیگر نامزدهای انتخابات بود، نشان می‌دهد که مردم به امید بهتر شدن امور رأی خود را در سبد آرا ریختند و انتظار دارند سامان یافتن امور را با به‌کارگیری مدیران توانمند ببیند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رئیسی در آستان قدس رضوی و قوه قضاییه کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است، گفت: کار دولت بسیار متفاوت‌تر از آستان قدس رضوی و قوه قضاییه است، کار دولت بسیار سنگین‌تر است.

سلیمی افزود: آقای رئیسی نباید با کسی تعارف داشته باشد، این مردم  بودند که رای دادند، رئیس جمهور باید خود را مدیون ملت بداند نه احزاب و باندهای مختلف سیاسی.

راه‌اندازی ثروتت‌ را از کجا آورده‌ای؟

وی با تأکید بر لزوم انتصاب مدیران لایق و توانمند برای استان مرکزی گفت: استان مرکزی چالش‌های بسیاری دارد که باید با انتخاب مدیران توانمند این مشکلات را برطرف کرد، مدیران بی‌عرضه، مدیران حزبی و چاپلوس و مدیران سیاسی بهتر است خودشان کنار بروند، آنهایی هم که کارنامه خوبی داشتند، نگران نباشند، مدیرانی که تا قبل از ریاست وضع مالی آنچنانی نداشتند، حال باید توضیح دهند که خانه‌ها و ویلاها و ماشین‌های گران قیمت‌شان را از کجا آورده‌اند، رئیس جمهور باید سامانه ثروتت‌ را از کجا آورده‌ای؟ راه‌اندازی کنند تا مردم بدانند مدیرانی که عضو هیئت مدیره شرکت‌های مختلف هستند ثروتشان را از کجا آورده‌اند، آقای مدیر کلاهت را بردار، امروز مردم متوجه همه مسائل هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.