وزیر صمت گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار فعال صنعتی در کشور زمینه اشتغال سه و میلیون نفر را فراهم کرده است.

 ایران جزو ۱۵ کشور معدنی جهان است/ فعالیت ۷۵ هزار واحد صنعتی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در آیین افتتاح مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک در شهرک صنعتی کاشمر اظهار کرد: وزارت صنعت با ۷۵ هزار واحد صنعتی فعال در کشور و اشتغالزایی ۳/۵ میلیون نفر و ۷۵ درصد صادرات غیرنفتی یکی از وزارتخانه‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور است. 

وزیر صمت با اشاره به اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت در نقاط مختلف کشور فراهم است، ابراز کرد: خراسان رضوی با داشتن بخش خصوصی فعال و صادرات محور با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی از استان‌های پیشتاز کشور است. 

وی یادآور شد: ایران در حوزه معدن نیز با ۶ هزار و ۱۷۰ واحد فعال معدنی و اشتغالزایی ۲۵۰ هزار نفر جزو ۱۵ کشور معدنی جهان است.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل خراسان رضوی در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: این استان نه تنها به عنوان استان زائرخیز بلکه با کشفیات جدید پیشرفت‌های خوبی در حوزه معدن خواهد داشت.

وی اذعان کرد: با وجود تحریم‌ها و شرایط کرونایی با ۷۴ میلیارد دلار و ۳۶ میلیون کالا چرخ تولید کشور در حرکت بود.

اشتغال ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری در شرکت قند عسل کاشمر

مدیرعامل شرکت قند عسل و مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک نیز با اشاره به اینکه شرکت قند عسل با هدف تولید قند و شکر در سال ۹۰ با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر آغاز به کار کرده است، گفت: در حال حاضر این واحد تولیدی با ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول به کار است.

حسن غزنوی با بیان اینکه از سال ۹۷ به فکر راه‌اندازی دومین فاز شرکت قند عسل افتادیم، ابراز کرد: با راه‌اندازی کارخانجات نوشیدنی سالانه ۳۰۰ میلیون لیتر انواع نوشیدنی گازدار و آب معدنی تولید می‌کند.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.