کتاب «سیره علمی و عملی امام رضا(ع)» که به همت انتشارات آستان قدس رضوی تهیه و تدوین شده، سرشار از مثال‌های عملی و کاربردی از سیره زندگی امام هشتم(ع) است که همزمان با روز زیارتی امام رضا(ع) به علاقه‌مندان معرفی و پیشنهاد می‌شود.

مرور سیره زندگی امام رضا(ع) با مثال‌های علمی و کاربردی

به گزارش قدس آنلاین، این کتاب به نویسندگی عباسعلی زارعی سبزواری سرشار از مثال‌های عملی و کاربردی از زندگی امام رضا(ع) است که می‌توان آن‌ها را در زندگی به کار بست که روایات و گزارشات تاریخی به کار رفته در آن از معتبرترین منابع جمع آوری شده است.

این کتاب حجم زیادی ندارد و مطالب در آن به شکل مختصر و مفید در ۱۰ فصل به رشته تحریر درآمده است؛ در فصل اول این کتاب نویسنده به بیان معنای سیره و سیره شناسی پرداخته و در فصل دوم مطالبی مختصر از زندگی امام رضا(ع) برای آشنایی خوانندگان با شخصیت این امام همام بیان می‌کند و در فصل‌های بعدی کتاب سیره عبادی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی امام رضا(ع) با استناد به کتاب‌های معتبر حدیثی، تاریخی و تفسیری برای خوانندگان تبیین می‌شود.

کتاب «سیره علمی و عملی امام رضا(ع)»، سبک زندگی و سیره امام هشتم(ع) را به‌عنوان یکی از اسوه‌های معصوم و ستارگان هدایت بشر که پیروی از روش و سلوک آنان توصیه‌ای الهی نیز است، در راستای تبیین تنها راهکار نجات و سعادت بشری و راهنمای انسان‌ها به‌سوی تکامل و سعادت ابدی معرفی و تشریح می‌کند.

این کتاب تاکنون در دو قطع  رقعی و پالتویی توسط به‌نشر چاپ شده است.   قطع پالتویی آن در ۳ نوبت با تیراژ ۵۵۰۰ نسخه و قطع رقعی آن در ۳ نوبت با تیراژ ۳۲ هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

 در بخشی از کتاب می خوانیم: «ابراهیم بن عباس در حالات امام هشتم(ع) می گوید: امام قرآن را در سه روز ختم می‌کرد و می‌فرمود: اگر اراده می‌کردم قرآن را در کمتر از سه روز ختم کنم، حتما می‌توانستم، ولی من هرگز به هیچ آیه‌ای نمی‌رسم، مگر اینکه درباره‌ی معنا و شان نزول و هنگام نزول آیه فکر کنم، از این رو در هر سه روز قرآن را ختم می‌کنم.»

علاقه‌مندان به تهیه کتاب «سیره علمی و عملی امام رضا(ع)» و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.