معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه فعال نمودن واحدهای نیمه فعال و راکد است که در این راستا از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۴۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشته‌اند.

 ۲۴۰ واحد صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی سبزوار افزود: احیای هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در شهرکها و نواحی صنعتی برای سال جاری هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: با احیای هر واحد صنعتی ۲۶ فرصت شغلی فراهم می شود که پیش‌بینی می شود امسال از طریق بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید، افزون بر ۱۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته نیز هزار و ۵۵۷ واحد راکد و نیمه فعال با تامین مالی ۳۵ هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال ۲۷ هزار نفر از این طریق فراهم شد.

وی افزود: هم اینک هزار و ۱۱ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد و ۸۲۸ شهرک عملیاتی در حال واگذاری است و ۴۷ هزار واحد صنعتی نیز در این شهرک ها فعالیت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این وزارتخانه در ادامه سفر ۲ روزه به استان خراسان رضوی شب گذشته وارد شهرستان سبزوار شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.