هفته بیست و ششم لیگ برتر در حالی امشب برگزار می‌شود که حساسیت و هیجان در صدر و قعر جدول به اوج خود رسیده و این هفته را می توان هفته سرنوشت‌سازی برای تیم‌هایی که در تلاش برای قهرمانی هستند و همچنین آن‌ها که برای بقا در لیگ می‌جنگند، نامید.

 تاتار و نکونام پرسپولیس را قهرمان‌ می‌کنند؟

این هفته به نوعی نبرد مربیان استقلالی لیگ با هم است؛ جایی که فرهاد مجیدی با فیروز کریمی دیدار می‌کند، محمود فکری در مشهد به مصاف رحمتی و شاگردانش می‌رود و قلعه نویی در یک دیدار ۶ امتیازی رودرروی منصوریان قرار خواهد گرفت. اما از این موضوع که بگذریم بدون شک دو مرد سابق سرخابی در این هفته نقش پررنگی در مشخص کردن قهرمان لیگ بازی خواهند کرد؛ جایی که جواد نکونام باید در اهواز از پرسپولیس میزبانی کند و مهدی تاتار در تهران با سپاهان بازی خواهد کرد.

تراکتور با نقص فنی

شاگردان فرهاد که در چند هفته گذشته با وجود بحران‌ها و حواشی حاکم بر باشگاه نتایج خوبی گرفته‌اند و هفته پیش نتوانستند سه امتیاز اراک را با خود به تهران بیاورند در این هفته در تهران با تراکتور بازی خواهند کرد و اگر بخواهند خیالشان تا حدود زیادی از کسب سهمیه راحت شود باید شاگردان فیروز کریمی را در آزادی زمینگیر کنند. شاید از خوش اقبالی استقلالی‌ها باشد که در روز بازگشت وریا غفوری به میادین، تراکتور نیمی از ترکیب اصلی اش را در اختیار ندارد تا امیدشان برای پیروزی بسیار زیاد باشد. این بازی ساعت  ۱۹:۴۵  برگزار خواهد شد.

چشم پدیده به بالای جدول

مهدی رحمتی و شاگردانش که در دو هفته گذشته با دو برد خوب خود را از نیمه پایین جدول جدا کرده و به میانه‌های جدول رساندند، حالا امیدوارند که امشب  ساعت ۲۰:۳۰ با شکست نفت مسجد سلیمان و البته کمی خوش‌شانسی به رده پنجم جدول صعود کنند.

کافی است پدیده شاگردان فکری را شکست دهد و تراکتور، فولاد و آلومینیوم مقابل حریفانشان شکست بخورند، آن‌گاه شاگردان رحمتی علاوه بر اضافه شدن به تیم‌های بالای جدول در هفته‌های آخر به امید کسب سهمیه خواهند جنگید.

 پاس نکونام به یحیی؟

اما یقیناً حساس‌ترین دیدارهای این هفته در اهواز  وتهران برگزار خواهد شد و جواد نکونام و مهدی تاتار نقش اول این دیدارها را بازی خواهند کرد. شاگردان نکونام دو هفته پیش توانستند ترمز سپاهان را در اهواز بکشند تا پرسپولیس خود را از شاگردان نویدکیا جدا کند و به تنهایی به صدر تکیه بزند. این هفته البته اگر فولاد بتواند پرسپولیس را شکست دهد و از سوی دیگر تاتار نتواند مقابل سپاهان مقاومت کند، آن گاه دوباره سپاهان به صدر برخواهد گشت. در سوی مقابل اگر نکونام با توجه به اینکه نیمی از ترکیب اصلی اش را در اختیار ندارد، در اهواز مغلوب شاگردان یحیی شود و پیکان نیز در مقابل سپاهان نتیجه را واگذار نکند، این پرسپولیس است که در این هفته فرار بزرگ را به سوی پنجمین قهرمانی‌اش انجام داده است.

برنامه بازی‌ها

ماشین سازی تبریز- مس رفسنجان

گل گهرسیرجان – آلومینیوم اراک

استقلال – تراکتور تبریز/۱۹:۱۵

پیکان تهران – فولاد مبارکه سپاهان

پدیده – نفت مسجدسلیمان/۲۰:۳۰

صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران 

فولادخوزستان – پرسپولیس /   ۲۱:۱۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.