رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مویدی درباره اظهارات اخیر عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: اظهارنظرها باید منصفانه باشد. اینکه آقای افتخاری که یک تولیدکننده مانتو است خود را کارشناس اقتصادی می‌داند و صحبت‌های من را غیرکارشناسی عنوان می‌کند را باید سایرین قضاوت کنند.

یک تولیدکننده مانتو خود را کارشناس اقتصادی و صحبت‌های مرا غیرکارشناسی می‌داند

«علی مویدی» رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه نشست خبری امروز در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس آنلاین در رابطه با قاچاق پوشاک و انتقاداتی که از سوی افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک به سازمان قاچاق وارد شده بود گفت: در حال حاضر میزان قاچاق پوشاک در کشور ۶۰۰ میلیون دلار است که توانستیم این میزان قاچاق را کاهش دهیم.

مویدی درباره اظهارات اخیر مجید افتخاری مبنی بر اینکه گفته‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا کارشناسی نیست و میزان قاچاق بیش از این اعداد و ارقام است،نیز تاکید کرد: اظهارنظرها باید منصفانه باشد. اینکه آقای افتخاری که یک تولیدکننده مانتو است خود را کارشناس اقتصادی می‌داند و صحبت‌های من را غیرکارشناسی عنوان می‌کند را باید سایرین قضاوت کنند.

وی ادامه داد: آقای افتخاری یک تولیدکننده جزء در بخش مانتو است و تعجب می‌کنم که چنین اظهارنظرهایی را کرده است. مرجع رسمی اتحادیه پوشاک آقای شیرازی است و وی باید در این باره اظهارنظر کند. آنچه آقای افتخاری می‌گوید تابع احساسات وی بوده و به دنبال منفعت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق کارشناسانی که هر چه برای گفتن در این زمینه دارند در حوزه پوشاک هم از نظر کیفیت و کمیت در اوج هستیم، گفت: امروز وقتی به پاساژهایی در منطقه جردن مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که تمام پوشاک تولید داخل هستند اما از برند خارجی برای آنها استفاده کرده‌اند که این یک تخلف صنفی است و اصناف باید به این تخلف آنها رسیدگی کنند. ما امروز حتی صادرات کت و شلوار به ایتالیا داریم.

مویدی خاطرنشان کرد: در یک زمانی ۹۰ درصد پوشاک کشور قاچاق بود اما امروز عکس این اتفاق افتاده که این حاصل تلاش ۲۶ دستگاه حاضر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.