بابک صدرایی گفت: اگر دولت سیزدهم در همکاری اقتصادی با کشور چین بتواند پلتفرم‌های متعددی را برای خودروسازی کشور خریداری کند و ازآن متناسب با فرهنگ و تقاضای بازار ایران خودروهای خوب و با کیفیت بیشتری تولید کند می‌توان به بهبود وضعیت خودروسازی کشور امید بست.

 دولت سیزدهم مانع قیمت گذاری دستوری خودرو و سودبری دلالان شود/ در چهارچوب توافق ۲۵ ساله با چین می‌توان فناوری‌های به‌روز خودرو را وارد کشور کرد

بابک صدرایی کارشناس بازار و صنعت خودرو در گفت‌وگو با قدس آنلاین در خصوص مهمترین برنامه های دولت آینده برای حل برخی از مشکلات صنعت خودرو گفت: یکی از موضوعات مهمی که مردم و کارشناسان و مصرف کنندگان واقعی و خودروسازان به شدت از آن گله‌مندند موضوع قیمت گذاری دستوری است. قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو وضعیت وخیمی پیدا کرده است، موضوعی که به زیان خودروساز و مصرف کننده واقعی و به سود وبه نفع دلالان در این بازار شده است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: این در حالی است که در تمام دنیا قیمت گذاری خودرو یک مسأله روشن و مشخص براساس یک سری استانداردهای قیمتی است. اینکه یک خودرو چه هزینه‌هایی دارد، هزینه‌های زیادی و اضافی یک خودرو چه میزان است، هزینه‌های داخلی و هزینه‌های اصلی و خدماتی خودرو چقدر است؛ ضمن اینکه سود خودروساز چه میزان است همه و همه مجموع این هزینه‌ها، یک قیمت مشخص و منصفانه‌ای را برای تولید کننده و مصرف کننده مشخص می کند که به صورت شفاف می‌توان به مردم اعلام کرد که بدانند خودرو را براساس چه مسائلی به قیمت پیشنهاد شده خریداری می‌کنند.

صدرایی کارشناس صنعت و بازار خودرو در ادامه با اشاره به راهکارهایی برای پیشرفت صنعت خودرو و سرمایه گذاری بیشتر دراین صنعت به دولت آقای رئیسی گفت: انتظار می‌رود دولت سیزدهم مانع هر گونه قیمت گذاری دستوری شود تا براساس روش‌های جهانی قیمت گذاری‌ها شفاف سازی شود. در این صورت دولت مانع زیان خودرو ساز و مانع خرید خودرو با قیمت‌های غیر واقعی و زیاد و مانع سود بری دلالان می‌شود.

وی در ادامه با بیان یک راهکار وپیشنهاد دیگر خاطر نشان کرد: اگر دولت آقای رئیسی با دولت چین براساس توافق نامه ۲۵ ساله بتواند تکنولوژی‌های به‌روز این کشور را برای صنایع مختلف و صنعت خودرو سازی کشور وارد کند قطعا کمک بزرگی به پیشرفت صنعت خودرو کرده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت سیزدهم در همکاری اقتصادی با کشور چین بتواند پلتفرم‌های متعددی را برای خودروسازی کشور خریداری کند و ازآن متناسطب با فرهنگ و تقاضای بازار ایران خودروهای خوب و با کیفیت بیشتری تولید کند می‌توان به بهبود وضعیت خودروسازی کشور امید بست. ضمن اینکه توصیه می‌شود دولت برای رقابت افزایی و توسعه صنعت خودرو نگاه ویژه ای به واردات هدفمند برای آزاد سازی واردات خودرو و جلب سرمایه گذاری خارجی در تمام صنایع کشور بخصوص صنعت خودروسازی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.