رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: براساس تفاهمنامه مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و ستاد هماهنگی امور خیریه، پایگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد مشهد راه‌اندازی شد.

پایگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ مجتبی مهدوی ارفع ر افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ خراسان رضوی برای احیای سنت حسنه‌ ازدواج آسان، پایگاه‌هایی با عنوان ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد تأسیس نموده که با برگزاری دوره‌های همسان‌گزینی، آموزش و مشاوره‌ قبل، حین و بعد ازدواج، جذب کمک خیران و حمایت‌های فرهنگی و ترویجی در فرزندآوری، در این زمینه تسهیل‌گری می‌کنند.
وی ادامه داد: در اجرای مرحله‌ نخست این تفاهمنامه پنجاه مسجد مناسب در شهر مشهد برای تأسیس این پایگاهها معرفی شدند که هم اکنون پایگاههای مورد نظر در ۳۰ مسجد راه اندازی شده‌اند و تا پایان امسال در ۱۵۰ مسجد محوری استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی این پایگاهها راه اندازی خواهند شد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: باید ظرفیت مساجد را در این زمینه شناسایی کنیم تا مسیر ازدواج آسان هموار شود. در این مسیر باید به تفاوت مناطق، مساجد، فرهنگ‌ها و ظرفیت‌ها توجه شده و نظارت در اجرای تفاهمنامه به صورت جدی انجام شود.

وی افزود: مساجد نباید محدود به برگزاری نماز یا مراسم ختم شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.