سخنگوی صنعت برق خراسان گفت: سعی کرده‌ایم خاموشی دو نوبت در روز رخ ندهد و فقط مناطق خاصی از مشهد دو نوبت در روز با خاموشی مواجه شدند، اما برای روز چهارشنبه این هفته دو نوبت خاموشی خواهیم داشت.

اعمال دونوبت خاموشی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، عباس آذری در خصوص پیشنهاد تعطیلی مشهد به استانداری خراسان رضوی جهت کاهش مصرف برق اظهار کرد: در حال حاضر مشهد روزانه ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ مگاوات مصرف برق دارد که ادارات مشهد حدود ۲۵ تا ۳۰ مگاوات و صنایع و مشاغل حدود ۴۰۰ مگاوات از مصرف برق مشهد را به خود اختصاص داده‌اند.

مصرف برق ادارات بسیار ناچیز است/ خبری که در مورد پیشنهاد تعطیلی ادارات مشهد منتشر شده درست نیست

وی افزود: مصرف برق ادارات بسیار ناچیز است و خبری که از قول بنده درمورد پیشنهاد تعطیلی ادارات مشهد بابت کاهش مصرف برق منتشر شده درست نیست. پیشنهاد ما تعطیلی رسمی مشهد بوده که در پی آن ادارات نیز تعطیل خواهند شد.

فعالیت صنایع و مشاغل با ۵۰ درصد مصرف برق 

سخنگوی صنعت برق مشهد خاطرنشان کرد: با تعطیلی رسمی مشهد و تعطیلی صنایع، خاموشی‌ها کمتر خواهد شد. البته از ابتداء تابستان صنایع و مشاغل مطابق دستورالعمل هیات دولت از ساعت ۱۲ تا ۱۷ با ۵۰ درصد مصرف برق فعالیت دارند. پیشنهاد ما این بود که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که روزهای گرمی را در مشهد شاهد هستیم، مصرف برق صنایع به صفر برسد تا بتوانیم خاموشی‌ها را کنترل کنیم.

آذری در خصوص وضعیت برق بیمارستان‌های مشهد عنوان کرد: هیچگونه خاموشی برای بیمارستان‌های مشهد اعمال نخواهد شد.

بی‌برنامگی نداریم و خاموشی‌ها مطابق برنامه اعمال می‌شود

وی درباره بی‌برنامگی در رعایت جدول خاموشی‌های مشهد مدعی شد: بی‌برنامگی نداریم و خاموشی‌ها مطابق برنامه اعمال می‌شود، البته شاید در برخی موارد به خصوص در روزهای جاری که دمای هوا افزایش پیدا کرده، کمی بی‌برنامگی در خاموشی‌ها داشته باشیم.

 کاهش فرکانس شبکه موجب عبور از جدول خاموشی‌ها می‌شود

آذری با اشاره به مصاحبه اخیر سخنگوی صنعت برق کشور که اعلام کرده «در دو سه روز آتی به هیچ عنوان در قطعی برق برنامه‌ریزی نداریم و احتمال خاموشی بدون برنامه وجود دارد»، گفت: ما در مشهد سعی کردیم برنامه خاموشی را ۷۰ تا ۹۰ درصد رعایت کنیم. بعضا در یک بازه یک ساعته پیش می‌آید که فرکانس شبکه افت کند و به ناچار بار بیشتری برای خاموشی تقاضا می‌شود که مجبور می‌شویم از جدول برنامه خاموشی عبور کنیم. 

سخنگوی صنعت برق مشهد اضافه کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک در مشهد داریم، حتی اگر خاموشی ۱۰۰ هزار مشترک با برنامه انجام شود هم بهتر از بی‌برنامگی کامل است. تا روز شنبه ۹۰ درصد خاموشی‌ها با برنامه انجام شده است. در روز گذشته بی‌برنامگی داشتیم اما بی‌برنامگی‌ها محدود بوده است.

آذری در واکنش به گزارش‌های مردمی که اغلب افراد خاموشی‌های مشهد را بی‌برنامه دانسته‌اند، گفت: سعی شده تا خاموشی‌های مشهد بر اساس جدول خاموشی‌ها اعمال شود. روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تا حدودی از برنامه خاموشی فاصله گرفتیم اما میزان آن محدود بود.

اعمال دو نوبت خاموشی امروز در مشهد

سخنگوی صنعت برق خراسان در پاسخ به این سوال که آیا امکان خاموشی دو نوبت در روز در مشهد وجود دارد یا خیر، گفت: پیش‌بینی خاموشی دو نوبت در روز برای روز سه‌شنبه هفته جاری شده بود اما سعی کرده‌ایم این اتفاق رخ ندهد و فقط مناطق خاصی از مشهد دو نوبت در روز با خاموشی مواجه شدند اما برای روز چهارشنبه (امروز) دو نوبت خاموشی در روز داریم که برنامه آن بررسی شده است.

وی بیان کرد: تمام خاموشی‌ها الزاما مربوط به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده صنعت برق نیست. برخی از خاموشی‌ها مربوط به حوادث و تعمیرات داخل شبکه است. البته روز دوشنبه چهار تا پنج مرحله از خاموشی‌های مشهد از طریق مرکز دیسپاچینگ ملی اعمال شده بود. خوشبختانه در روز دوشنبه وضعیت فرکانس‌ها بهتر بوده و قطعی برقی از سوی مرکز دیسپاچینگ ملی انجام نشده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.