مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از گشایش ٢ باب کتابخانه عمومی در این استان خبر داد.

٢ باب کتابخانه عمومی در خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از کتابخانه های عمومی خراسان رضوی،  حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی شهر شادمهر در شهرستان مه ولات با اهدای زمینی به متراژ ۳۰۵ مترمربع و هزینه ای بالغ بر ١٥ میلیارد ریال از طرف یکی از خیران شادمهری، از سال  ۱۳۹۸ آغاز شد که در ماه جاری پس از صرف هزینه ای بالغ بر ٢ میلیارد ریال توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برای تجهیز کتابخانه به مرحله بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای بخش های مخزن کتاب، بخش کودک و نوجوان، سالن مطالعه خواهران و برادران و بخش نشریات در ۲ طبقه است.

 وی با اشاره به محدود بودن منابع مالی دولت در حوزه فرهنگی، افزود: بخشی از ساخت و یا اتمام پروژه های کتابخانه ها با مشارکت و همراهی مردم و خیران بوده است. 

حجت الاسلام سبزیان اضافه کرد: کتابخانه عمومی شهید ناصر سنگل آبادی در روستای سربالای تربت حیدریه نیز دیروز افتتاح و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به رونق فضای مجازی در جامعه، افزود: این روزها مرزی برای مردم جهان وجود ندارد، فضای مجازی تمامی نقاط را تبدیل به جهانشهری کلان کرده است.
وی گفت: کتابخانه ها، فرهنگسراهای اجتماعی هستند و می توان از آنها به عنوان ابزاری برای دیپلماسی فرهنگی استفاده کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.