مسئول انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از تعطیلی نمایش‌های تئاتر همزمان با قرارگیری مشهد در وضعیت قرمز کرونا خبر داد.

کرونا نمایش‌های تئاتر مشهد را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، کریم جشنی در خصوص نحوه فعالیت سالن‌های تئاتر در شرایط قرمز کرونا اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با توجه به قرارگیری مشهد در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا اجرای نمایش‌های تئاتر تا بهبود شرایط تعطیل شده است.

وی ادامه داد: با این حال تولیدات تئاتر و برنامه‌ریزی برای جشنواره تئاتر استانی کنسل نمی‌شود و جلسات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود تا بتوانیم نمایش‌ها را در جشنواره تئاتر استانی که قرار است در آبان ماه برگزار شود را روی صحنه ببریم.

جشنی در خصوص نحوه استرداد بلیت نمایش‌های تعطیل شده تصریح کرد: تاکنون نمایش‌ها تنها در چند سالن خصوصی و شهرداری اجرا می‌شد که خود کارگردان و مجموعه‌ای که نمایش در آن اجرا می‌شد، وظیفه استرداد بلیت‌ها و تکریم از تماشاچیان را بر عهده داشتند؛ با این حال اگر شکایتی در این خصوص به انجمن‌های هنرهای نمایشی استان ارسال شود، آن را پیگیری خواهیم کرد. البته تاکنون شکایتی در این خصوص انجام نشده و بعید می‌دانم شکایتی وجود داشته باشد چراکه روند کار شفاف و مشخص است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با تمام محدودیت‌ها و شرایط شیوع ویروس کرونا، انجمن هنرهای نمایشی و اصحاب تئاتر استان فعال و بسیاری از نویسندگان دست به قلم بودند. برای نمونه نمایش‌نامه‌هایی نوشته شده و در حال چاپ است. علاوه بر این برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری جشنواره تئاتر استانی و جشنواره فرهنگی و هنری فانوس در حال انجام است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت حمایت‌های مناسبی از تئاتر انجام شده که می‌توان به خرید بخشی از ظرفیت سالن‌های نمایش توسط شهرداری مشهد و حمایت‌های مالی که از سوی انجمن هنرهای نمایشی کشور از گروه‌های تئاتر استان انجام شده، اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.