دختر ملی‌پوش شطرنج ایران با اشاره به در پیش بودن مسابقات جهانی این رشته گفت: در دور گذشته مسابقات نتیجه بسیار خوبی را کسب کردم اما کرونا روند پیشرفتم در این رشته را کند کرد.

ملی‌پوش شطرنج: کرونا روند تمریناتم را کُند کرد

به گزارش قدس آنلاین، جام جهانی شطرنج ۲۰۲۱ از ۱۹ تیر به میزبانی سوچی روسیه آغاز خواهد شد و نمایندگان ایران در تاریخ ۱۷ تیر، تهران را به مقصد سوچی ترک خواهند کرد.  پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، محمدامین طباطبایی، احسان قائم مقامی، ساراسادات خادم الشریعه و مبینا علی نسب به عنوان نماینده های ایران در این مسابقات دست به مهره خواهند شد.

«مبینا علی‌نسب» با اشاره به حضور مجدد خود در این رقابت‌ها اظهار داشت: در دور گذشته که سال ۲۰۱۸ برگزار شد توانستم نتایج خوبی کسب کنم.

وی افزود: من نخستین بار بود که در رقابت‌های جام جهانی شرکت می کردم اما بهترین عملکرد را داشتم و توانستم در ۲ بازی به برتری برسم اما برابر ماریا موزیچوک قهرمان سابق جهان با نتیجه ۱.۵ بر نیم شکست خوردم. 

ملی‌پوش شطرنج زنان ایران ادامه داد: در این دوره از مسابقات تجربه لازم را دارم و می توانم عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارم.

وی افزود: اهداف بلندی در شطرنج داشتم اما متاسفانه از اسفند سال ۱۳۹۸ روند تمریناتم کند شد و این به خاطر شیوع ویروس کرونا بود.

علی نسب اظهار داشت: از آن زمان تا کنون مسابقه حضوری نداشتم و این کار را سخت کرده است. اما تمام تلاشم این است که بتوانم نتیجه خوبی را کسب کنم. 

دختر شطرنج‌باز ایران با اشاره به تغییر مدیریت در فدراسیون شطرنج گفت: باید منتظر بمانیم تا تامینی بتواند اقدامات لازم را در فدراسیون انجام دهد. یکی از مطالبات ما استخدام مربی خارجی است و امیدوارم شرایطی فراهم شود که فدراسیون بتواند یک مربی با دانش خارجی را استخدام کند.

وی افزود: استخدام این مربی می تواند به رشد شطرنج ایران کمک کند. البته مربیان داخلی نیز توانمند هستند و تا زمان استخدام مربی خارجی ما باید با مربیان فدراسیون کار کنیم البته این مربیان نیز علم لازم را برای آموزش شطرنج‌بازها دارند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.