کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دمای هوا در سطح این استان پس از یک دوره گرمای شدید از امروز ۱۷ تیر ماه آغاز شده است.

گرمای هوا در خراسان رضوی رو به کاهش گذاشت

زهرا آهنگرزاده افزود: بر این اساس دمای هوا در خراسان رضوی ظرف هفته آینده کاهش یافته و تعدیل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از امروز تا چند روز آینده احتمال افزایش ابرناکی آسمان با احتمال بارشهای رگباری توام با رعد و برق و افزایش شدت وزش باد در مناطق شمالی و بخشهای مرکزی استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد بیشتر ساعات عصر در مناطق بادخیز جنوب و شرق این استان شدید همراه با طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی همچنین بیشینه دمای امروز هوای مشهد را ۴۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی و بیان کرد: دمای امروز هوای این شهر یک درجه نسبت به دیروز کاهش خواهد یافت.

آهنگرزاده افزود: دمای هوای مشهد در چارچوب روند کاهش گرما در خراسان رضوی تا روز شنبه هفته آتی ۱۹ تیر ماه به ۳۵ درجه افت خواهد کرد.

وی بیشینه دمای هوای مشهد را برای هفته آینده بین ۳۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای این شهر را بین ۲۱ تا ۲۶ درجه پیش‌بینی کرد.

فریمان واقع در مرکز خراسان رضوی با حداقل دمای ۲۰ درجه سلسیوس و سرخس در شمال شرق استان با بیشینه دمای ۴۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی نیز ظرف همین مدت از سبزوار در غرب استان با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.