سرمربی تیم قایقرانی آب‌های آرام ایران با اشاره به حضور نماینده ایران بازی های المپیک توکیو گفت: سطح پیشرفت قایقرانی ایران به گونه ای است که فعلا نمی‌توانیم به عنوان مدعی در ژاپن ظاهر شویم اما تلاش خواهیم کرد به فینال گروه A صعود کنیم.

اقلیمی: هدف ما رسیدن به فینال مسابقات قایقرانی المپیک است

به گزارش قدس آنلاین، «ایرج اقلیمی» با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ورزش قایقرانی و اردوهای آن را تحت تاثیر قرار داد اظهار داشت: با شیوع و فراگیری ویروس کرونا، تمرینات گروهی قایقرانی در حدود ۹ ماه تعطیل بود یا ورزشکاران به صورت انفرادی تمرینات را دنبال می کردند. این در حالی بود که رقیبان  ازبک  و قزاق ما اردوهای خارج از کشور برگزار کردند و به سطح بالایی از آمادگی رسیدند.

وی ادامخ داد: سطحی که موجب شد تا آنان با قدرت بیشتری در گزینشی‌ها شرکت کند. البته برنامه‌های فدراسیون در زمان شرایط کرونایی اجازه نداد ورزشکاران از شرایط مسابقه خارج شوند و این موجب شد تا ما نیز بتوانیم برای حضور در المپیک توکیو ۲ سهمیه کسب کنیم.

سرمربی تیم قایقرانی آب‌های آرام ایران  ادامه داد: «علی‌ آقامیرزایی» در مسابقات گزینشی تایلند توانست سهمیه المپیک را کسب کند و این یک اتفاق خوب بود. البته فدراسیون برای اعزام برترین قایقران یک انتخابی داخلی نیز برگزار کرد که آقامیرزایی توانست به عنوان بهترین معرفی شود. او انگیزه زیادی برای حضور در بازی‌های المپیک دارد و این انگیزه می تواند آغاز راه موفقیت نماینده ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باشد.

وی افزود: اینکه نمی‌توانم از موفقیت در توکیو سخن بگویم یک واقعیت است ما نمی‌خواهیم برای ورزشکاران بار روانی ایجاد کنیم زیرا تمام قایقرانان حاضر در توکیو مدعیان کسب مدال هستند. ما باید تلاش کنیم تا یک نتیجه خوب را کسب کرده و در جمع فینالیست‌های گروه  A باشیم.

اقلیمی در تشریح برنامه‌های فدراسیون باری موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تصریح کرد: هر چند که حدود یکسال تا برگزاری این رقابت‌ها زمان باقی است اما فدراسیون اجازه نخواهد داد کار به هفته‌های منتهی به اعزام بکشد.

وی افزود: برنامه‌های لازم را در دستور کار قرار گرفته و به دنبال آن هستیم که قایقرانی با کسب موفقیت نقش مهمی در ارتقا جایگاه ایران در توزیع مدال بازی ها داشته باشد. اردوها بعد از المپیک برگزار خواهد شد و این روند تا شهریور ماه سال آینده ادامه دارد.

گفتنی است؛ بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو مرداد و شهریور سال جاری در ژاپن برگزار می‌شود و ایران در رشته قایقرانی چهار نماینده در این دوره از بازی‌ها دارد. علی آقامیرزایی و نازنین ملایی نمایندگان ایران در المپیک هستند و شهلا بهروزی راد و اسلام جاهدی در پارالمپیک به مصاف حریفان خود می‌روند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.