معاون طرح و برنامه آستان قدس رضوی از تدابیر ویژه این آستان برای کاهش مصرف برق در حرم مطهررضوی و دیگر بخش های سازمان خبرداد.

تدابیر آستان قدس برای کاهش مصرف برق

به گزارش قدس آنلاین  رحیم مهدی‌زاده در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به جزئیات تدابیر در نظر گرفته شده در جهت کمک به بهینه‌سازی مصرف انرژی در آستان قدس رضوی گفت: بنا بر تاکید ویژه تولیت آستان قدس رضوی، کاهش مصرف برق در همه سازمان‌های اداری آستان قدس رضوی و دفاتر تابعه در دستور کار قرار گرفته و راهکارهای موثر طی بخشنامه ای به همه زیرمجموعه های سازمان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت گرفته طی روزهای اخیر افزود: مدیران همه بخش ها موظف به اجرای کامل دستورالعمل های ابلاغی هستند و بخش های نظارتی آستان قدی رضوی بر حسن اجرای این دستورالعمل ها نظارت دارند .

مهدی‌زاده همچنین با اشاره به ابلاغیه جدید مبنی بر تعطیلی روز کاری پنجشنبه‌، بیان کرد: به منظور کاهش میزان استفاده از وسایل سرمایشی و نهایتا کاهش میزان مصرف برق، از یک ماه پیش ساعت شروع کار کارکنان مجموعه آستان قدس رضوی یک ساعت جلوتر( 6:30صبح) آمده است. همچنین، طبق این مصوبه جدید، تعطیلی روز پنجشنبه نیز به همکاران ابلاغ و از امروز اجرا شده است.

وی با تشریح تدابیر اتخاذ شده در حرم مطهر رضوی نیز اضافه کرد: اگرچه در تمام بخش های حرم مطهررضوی برای روشنایی از لامپ های کم مصرف استفاده شده اما با توجه به شرایط ویژه اخیر، روشنایی‌ فضای های داخلی و صحن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. همچنین خادمان بارگاه امام رضا(ع) تلاش می کنند با دعوت از زائران محترم به رواق های معین، برق رواق های پیرامونی را خاموش کنند تا شاهد کاهش چشمگیر مصرف انرژی برق باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.