امام جمعه مشهد گفت: مسببان خاموشی گسترده و پیش نرفتن صنعت برق مطابق برنامه ششم باید براساس ترک فعل، بازخواست شوند.

 صنعت برق مطابق برنامه ششم پیش نرفت/ عوامل کم‌کاری در تولید برق باید بازخواست شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در مورد تقوای عملیاتی در ارتباطات خانوادگی است؛ تقوا در مرحله عمل، عمل کردن به وظایف و تکالیفی است که انسان‌ها در کانون خانواده و زندگی خانوادگی دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: غفلت افراد در این حوزه سبب مشکلاتی در وضعیت خانواده و آرامش زندگانی خانوادگی می‌شود. زندگی خانوادگی یک آرامشگاه با مدیریت زن خانواده و یک جریان پیشرفت برای تمام افراد خانواده است. بی‌توجهی به وظایف در زندگی منافی با تقوا است.گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسببان خاموشی گسترده و پیش نرفتن صنعت برق مطابق برنامه ششم باید براساس ترک فعل، بازخواست شوند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما یک نظام مردم پایه است؛ مردم ما نه تنها در دوران مقدس انقلاب اسلامی بلکه از دیرزمان وابستگی به دین دارند؛ ملت ما امتیازش وابستگی به اهل بیت پیامبر(ص) است. نمونه آن را در دوران سیاه رضاخانی شاهد بودیم که مردم علیرغم تمامی فشارها دست از حجاب برنداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز مقارن با اتفاقی است که در مسجد گوهرشاد رخ داد؛ مردم به دین وابسته هستند؛ انقلاب نیز براساس همین وابستگی به صورت مردم پایه آغاز شد و مردم وارد صحنه شدند و سینه خشک را در برابر گلوله قرار دادند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: امروز مصادف با سالروز کودتای نوژه در سال ۵۸ و ۵۹ است که آمریکایی‌ها آن را علیه امام و انقلاب برنامه ریزی کرده بودند؛ امام در زمان کشف کودتا جمله مهمی داشتند. امام آنجا فرمودند به فرض که ما کودتا را کشف نمی‌کردیم و شما موفق می‌شدید؛ قرار بود بالای آسمان بمانید؟ مگر می‌توانستید روی زمین بیائید و بر این مردم حکومت کنید؟ مگر مردم به شما اجازه می‌دادند؟

وی بیان کرد: مردم در برابر تمامی مشکلات مقاومت و آن را حل می‌کنند؛ دشمنان نمی‌توانند مردم را مقابل نظام نگهدارند زیرا مردم پایه این نظام هستند. نظام ما، نظام اسلحه پایه و نیروی نظامی پایه و قدرت پایه نیست بلکه نظام ما نظام مردم پایه است و مردم پای این نظام هستند و همه مشکلات را حل می‌کنند.

قطع برق برای پرورش‌دهنده میگو استان بوشهر مشکلاتی ایجاد کرده است

رکورد قطع برق در تهران شکسته شد/ خاموشی ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه ای جنوب غرب تهران برطرف شد

خسارت قطع برق را از کجا بگیریم؟

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: امروز در تمام کشورها گرمای زیاد مشکلاتی را ایجاد کرده و برخی از این مشکلات طاقت فرساست و زندگی را سخت کرده؛ مسئله خشکسالی سبب شده بسیاری از سدهای آمریکا نشست کند و خانه‌های روستاهای زیر سد و قایق‌های غرق شده، نمایان شده‌اند. آنها در مسئله آب خیلی جلوتر بودند و دچار خشکسالی شدند و در کانادا بیش از ۴۰۰ نفر بر اثر گرما فوت کردند و در سیبری نیز آدم‌ها از گرما از پا درآمده‌اند.

علم‌الهدی افزود: در برابر این گرما عواملی که باید برای ما مقاومت ایجاد می‌کرد دچار مشکلاتی شدیم؛ خاموشی‌های برق همه را ناراحت کرده و حق با مردم است و نباید این وضعیت پیش می‌آمد؛ بین تولید و مصرف برق اکنون فاصله زیادی افتاده است. ۱۱ هزار مگاوات فاصله میان تولید و مصرف برق است. دستگاه نیروگاه برق بوشهر ۱۰۰۰ مگاوات دارد و ۱۱ دستگاه مثل نیروگاه برق بوشهر نیاز داریم که اینها مصرف ما را صرفا تامین کنند و نداریم زیرا ساخته نشده و فقط یک نیروگاه است. سطح مصرف بالا رفته و با موجودی برق ما تناسب ندارد و خاموشی زیاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علت دوم اینکه طبق برنامه ششم باید هر سال ۵۰۰۰ مگاوات دستگاه تولیدی برق شکل می‌گرفت و اگر براساس برنامه ششم تولید برق داشتیم باید ۱۰۰ هزار مگاوات تولید می‌داشتیم و مصرف اکنون ما را جواب می داد اما در این دولت این میزان برق تولید نشد و نتیجه آن اینکه ۸۵۰۰۰ مگاوات بیشتر ابزار تولید برق نداریم. مسئولان باید در این زمینه جوابگو باشند و باید براساس ترک فعل، عواملی که سبب شدند ۱۵۰۰۰ مگاوات برق کم داشته باشیم محاکمه شوند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: بر اثر خشکسالی، دستگاه‌های مولد برق آبی از کار افتاده و اکثر توربین‌های آبی کار نمی‌کند زیرا آب سد پائین است. مردم باید وارد صحنه شوند و مصرف را مدیریت کنند و از خانه و منزل و فروشگاه خود شروع کنند. در این زمینه باید افراد پرمصرف را نیز امر به معروف و نهی از منکر کرد تا مصرف مدیریت شود.

وی گفت: ادارات در ساعات اول روز، دستگاه های سرمایشی را روشن نکنند و این تبدیل به بخشنامه شود. ساعت کار جلوتر بیاید. مگر وحی است که ساعت ۸ صبح سرکار بیایند؟ ساعت ۵ صبح بیایند سرکار. در ساعات صبح و سردی هوا، دستگاه سرمایشی روشن نشود. کارخانجات و صنایع کشاورزی در ساعات مشخصی کار کنند. در کشاورزی مشکل داریم. بزرگترین خیرات و مبرات در حال حاضر آبرسانی به روستاهای محروم است و دستگاه‌های ما مثل بسیج و سپاه در این زمینه پیشگام شوند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.