۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 760389

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: تغییرات دمایی هفته جاری، موجب شد برنامه‌ریزی برای اعمال خاموشی‌ها در شهر مشهد دوروزه شده و جدول قطعی برق برای روزهای شنبه و یکشنبه اعلام شود.

اعلام جدول خاموشی‌ برق  مشهد +عکس

به گزارش قدس آنلاین، حسن حشمتی  افزود: پیش از این جدول خاموشی ها برای شهر مشهد مدت زمان بیشتر و حدود یک هفته را شامل می شد اما با توجه به اینکه دمای هوای مشهد در هفته جاری کاهش می یابد، جدول هفته کنونی دوروزه تنظیم شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که وضعیت دما در کل کشور در هفته جاری همچنان رو به افزایش خواهد بود و این موضوع بر شبکه سراسری برق تاثیرگذار است، با این حال تلاش می شود بتوان با مدیریت مصرف، خاموشی های بخش خانگی را کاهش داد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: مدت زمان خاموشی ها در جدول مزبور ۲ ساعت در روز پیش بینی شده است و دلیل اینکه در پاره ای موارد مدت زمان قطعی برق از این مدت بیشتر می شود، اتفاقاتی است که بعضا در شبکه رخ می دهد.

حشتمی اظهار داشت: سه مولفه در افزایش یا کاهش خاموشی ها و تغییرات در جدول مزبور موثر است که شامل میزان تولید، میزان مصرف و وضعیت دمایی می شود و تغییر در هر یک از مولفه های مزبور، تغییرات در اعمال خاموشی ها را به دنبال دارد.  

 جدول خاموشی های سطح شهر مشهد از طریق سایت https://www.meedc.ir قابل مشاهده است.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.