مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در مرداد ۱۴۰۰ در مشهد خبر داد.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» مرداد در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیرمهدی حکیمی بیان کرد: آیین پایانی جشنواره بین‌المللی عکس مزارات با معرفی برگزیدگان آن و رونمایی از کتاب آثار منتخب جشنواره، با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور تعداد اندک میهمان، سه‌شنبه ۵ مرداد سال جاری در مشهدمقدس برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تأخیر در برگزاری اختتامیه جشنواره عکس مزارات نیز گفت: تأخیر در ارسال فایل اصلی آثار پذیرفته شده جشنواره از سوی عکاسان بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره منجر به تأخیر در چاپ کتاب آن شد. همچنین شیوع بیماری کرونا، محدودیت‌هایی را برای برگزاری اختتامیه آن ایجاد کرد.

مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه فراخوان جشنواره عکس مزارات در دو بخش با موضوع «نیایش» و «معماری مزارات اسلامی» بهمن ۱۳۹۹ اعلام شده بود، افزود: در مجموع ۸ هزار و ۱۲۷ اثر از ۳۴ کشور از جمله ایران تا دهم اسفند سال گذشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

حکیمی با اشاره بر اینکه داوری آثار توسط رها بیلر از ترکیه، محمد ستاری، سیدعباس میرهاشمی، ابراهیم بهرامی و احمد خطیری نیمه اسفند ۹۹ انجام شد، ادامه داد: در مجموع ۱۹۸ اثر منتخب از ۱۴۷ عکاس داخلی و خارجی از بین آثار رسیده به هر دو بخش در کتاب جشنواره چاپ شده است.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های جشنواره بین‌المللی عکس مزارات را از طریق سایت آن به نشانی photo.mazaar.net دنبال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.