رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه در بازار متاثر از نوسان بازار ارز بود از احتمال اصلاح قیمت‌های کنونی در بازار خبر داد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: افزایش قیمت طلا و سکه کاذب است / قیمت‌ها کاهش خواهد یافت

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر روند افزایشی داشت به طوری که سکه برای اولین بار ارز مرز ۳۸ میلیون تومان عبور کرد؛ این در حالی بود که انس جهانی طلا نوسان کاهشی داشت.
نادربذرافشان ریییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: در روز گدشته قیمت‌ها افزایش داشت این در حالی بود که بازارهای جهانی از ابتدای هفته روند کاهشی داشت و ۲۲ دلار از قیمت طلای جهانی کاسته شد و ۲۱۴۸ دلار رسید. 

وی با بیان اینکه نوسان بازار ارز علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بود، اظهار داشت: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۲ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان رسید سکه نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی به ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید سکه طرح قدیم با ۳۵۰ هزار تومان افزایش ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیم سکه با ۲۵۰ هزار تومان افزایش ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی نیز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش ۷ میلیون تومان شد. 

بذرافشان افزود: حباب سکه در این هفته ۷۵۰ هزار تومان افزایش داشت و در حال حاضر هر قطعه سکه دارای ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان حباب است. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت تقاضا در روزهای پایانی سال نیز گفت: در هفته پایانی سال بازار سکه و طلا بر خلاف انس جهانی روند افزایشی قیمت ها را داشت؛ علت آن اصلی بازار ارز بود اما همچنان شرایط رکود در بازار پابرجاست انتظار بود که در روزهای پایانی سال وضعیت بحرانی تقاضا در بازار طلا تغییر کند که این اتفاق رخ نداد.

وی از روز گذشته بازار حالت تعطیلی گرفته است در ایام تعطیل بازارها و قیمت‌ها ثبات نسبی خواهد داشت. این افزایش قیمت به دور از انتظار بود و چون افزایش تقاضا نداشتیم رشد قیمت‌ها کاذب بوده است و ممکن است اصلاحیه قیمت داشته باشیم.
رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: برای روزهای آینده باید شرایط بازار ارز و قیمت انس جهانی به کدام سمت حرکت می‌کند اما احتمال کاهش اصلاحی برای قمیت‌ها داشته باشیم وجود دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.