تولیت آستان قدس رضوی تمام بخش‌های و شرکت‌های تابعه این آستان مقدس را به صرفهجویی حداکثری در مصرف برق مکلف کرد.

تمامی بخش‌های آستان قدس موظف به صرفه‌جویی حداکثری در مصرف برق هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه شورای معاونین آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که قطعی برق برای مردم ایجاد کرده است، ابراز کرد: تمامی بخش‌های آستان قدس موظف به مدیریت بهینه مصرف انرژی و صرفه جویی حداکثری در مصرف برق هستند، از این رو مجموعه‌های اداری ضمن استفاده حداقلی از سیستم‌های برودتی باید نسبت به صرفه جویی در مصرف برق توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: صرفه جویی در مصرف برق علاوه بر بخشهای اداری آستان قدس در حرم مطهر نیز باید صورت پذیرد، اکنون که مردم در زحمت هستند ما باید برای بخش‌هایی که ضرورت ندارد، روشنایی را کاهش دهیم. سازمان حرم مطهر باید گروه‌هایی را مأمور به بررسی و شناسایی بخش‌هایی کند که قابلیت کاهش مصرف برق را دارند.

تولیت آستان قدس رضوی با صدور دستور تدوین برنامه صرفه جویی مصرف برق حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر آب نماها، مناره‌ها و بخش‌های غیر ضروری حرم مطهر را می‌توان بدون اینکه مشکلی ایجاد شود، خاموش کرد باید این کار را انجام داد؛ درست است که آن زیبایی و جلوه معماری تحت تأثیر قرار می‌گیرد، اما در شرایطی که مردم با مشکلات مواجه هستند ما نیز باید الگوی صرفه جویی باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صرفه جویی و پرهیز از اسراف باید سرلوحه بخش‌های مختلف این آستان مقدس باشد، اظهار کرد: تمام دارایی و داشته این دستگاه مقدس از محل نذورات و موقوفات مردم است، لذا پرهیز از هزینه‌های غیر ضروری، استفاده صحیح و بهینه از منابع و تجهیزات یک ضرورت و وظیفه برعهده تمام بخش‌ها و کارکنان این آستان مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: بسیاری از تجهیزات اداری موجود در انبارها را می‌توان با تعمیراتی مجدد مورد بهره‌برداری و استفاده قرار داد و در موارد بسیاری نیاز به خریداری مجدد نیست، این امر از هدر رفت بی جهت منابع و اسراف جلوگیری می‌کند.

 

مدیران خود باید مدافع حقوق قشر مظلوم کارگر باشند

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دریافت بعضاً گزارش‌هایی مبنی بر دیرکرد در پرداخت حقوق کارگران، ابراز کرد: تأخیر در پرداخت حقوق کارگران به هیچ عنوان قابل قبول نیست، به ویژه در شرایطی اقتصادی کنونی جامعه باید مدیران بخشهای مختلف آستان قدس نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران حساس بوده و با برنامه ریزی تدابیری را بیندیشند که واریز حقوق کارگران به تأخیر نیفتد.

وی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت حقوق کارگران در هیچیک از بخش‌های آستان قدس پذیرفته نیست، تصریح کرد: حضرت رضا (ع) راضی نیستند و از ما نمیپذیرند که با کارکنان و کارگران دستگاه‌شان جز به شایستگی رفتار کنیم، حتی یک روز هم شرعا مجاز نیستیم حقوق کارگران را به تأخیر بیندازیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ارائه راهکار از سوی مدیران برای احقاق حقوق کارگران را یکی از مطالبات خود از بخش‌های مختلف آستان قدس اعلام کرد و گفت: قائم مقام آستان قدس مکلف به نظارت بر پرداخت به هنگام حقوق کارگران شرکت‌ها و پیمانکاران آستان قدس است، تمام مدیران باید دفاع از حقوق قشر مظلوم کارگر را وظیفه خود بدانند و نباید هیچ گزارشی مبنی بر تأخیر در پرداخت حقوق کارگری در آستان قدس وجود داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در این جلسه مدیریت عالی حرم مطهر را مأمور به ایجاد سازوکاری برای دریافت نظرات و پیشنهادات خدام کرد و گفت: همواره یکی از درخواست‌های بنده از خدام به دلیل ارتباط مستقیم‌شان با زائران، ارائه پیشنهادات، نقطه نظرات و انتقادهایشان به مسئولان حرم مطهر بوده است، مدیر عالی حرم باید سازوکاری منظم برای دریافت این نظرات، پیگیری و تحقق آنها را فراهم کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.