سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در آستانه سالروز شهادت امام محمد تقی (ع)، هزار و ۲۰ زائر از مسیر نیشابور راهی مشهد هستند، تا فردا در آیین‌های سوگواری حضرت جوادالائمه (ع) در حرم مطهر رضوی حضور یابند.

بیش از هزار زائر پیاده در آستانه شهادت جوادالائمه راهی مشهد شدند

به گزارش قدس آنلاین حسین رضایی اظهار داشت: تا شب گذشته سه کاروان با ظرفیت های ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ نفره به زائرسرای امام هادی (ع) در نزدیکی مشهد رسیده اند و امروز نیز یک کاروان ۶۵۰ نفره از تهران به نزدیکی مُلک آباد رسیده است.  

وی افزود: زائران پیاده که با رعایت نظم از مسیر مخالف وسایل نقلیه، در شانه خاکی جاده، مسیر را می پیمایند در سه محل شامل مسجد بینالود؛ ایستگاه امام حسن مجتبی (ع) و زائرسرای امام هادی (ع)، در ۱۷ کیلومتری مشهد،  با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرایی می شوند.

وی بیان کرد: زائران پیاده در این سفر علاوه بر انجام فریضه نماز و استراحت در محل های پیش بینی شده، در فضای باز تپه سلام عزاداری می‌کنند، سپس به حرم مطهری رضوی مشرف شده و پس از زیارت و اقامه عزا به شهرستان های خود بازمی گردند.   

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: زائرسرای امام هادی (ع) معروف به رباط خاکستری یک اثر تاریخی مربوط به دوره سلجوقیان و صفوی است که در تاریخ هشت مرداد سال ۱۳۸۱ ثبت ملی شده که در گذشته ها نیز محل استراحت زائران و مسافران و کاروانهای شاهراه هرات، توس و نیشابور بوده که پس از وقفه ای ۱۰۰ ساله، در سال ۱۳۹۰ توسط اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی برای پذیرایی از زائران پیاده در اختیار جمعیت خدمتگزاران امام رضا(ع) و هیات مدیره زائرسرا قرار گرفته و از همان سال برای پذیرایی بیشتر از زائران پیاده،  فضاهای مسقف زنانه و مردانه ای در آن با امکانات بهداشتی ایجاد شده است.

رضایی افزود: هر کدام از کاروانهای زیارتی که از شهرهای مختلف به مقصد مشهد حرکت می کنند، مجوزهایشان را از فرمانداری و شورای هیاتهای مذهبی آن شهرستان دریافت می کنند، لذا جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) فقط پذیرایی آنها را در جاده بر عهده دارد و از قبل مکان اقامت امن با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برای این کاروانها در مشهد در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.