نزدیک به دو هفته پیش پرویز مظلومی در یک گفت‌وگو ی رسانه‌ای اعلام کرد شیخ دیاباته بابت مطالبات معوقه خود به فیفا شکایت کرده و به همین علت پنجره نقل و انتقالات استقلال مسدود شده است.

دیاباته پنجره استقلال را دو قفله کرد

همزمان با سفر دوباره شیخ دیاباته به تهران این خبر خیلی زود به فراموشی سپرده شد اما حضور خبرساز احمد مددی در تمرین استقلال و احضار شفاهی این بازیکن به کمیته انضباطی پیش از دربی پایتخت باعث شد جنجال جدیدی میان مدیریت باشگاه و مهاجم سیه چرده استقلال شکل گیرد.

با این وجود مسئولان باشگاه استقلال هیچ واکنشی به انتقادهای وارده نشان ندادند، تا اینکه روز یکشنبه بلافاصله پس از پیروزی استقلال برابر سایپا یکی از خبرگزاری‌های رسمی ازمتن شکایت شیخ دیاباته از باشگاه اسقلال رونمایی کرد ونشان داد خطر به شدت استقلال و فرایند نقل و انتقالات این تیم را تهدید می‌کند، به ویژه که پیش از این نیز به دلیل شکایت لکیچ از باشگاه استقلال پنجره نقل و انتقالات این تیم مسدود شده بود، اما با شکایت شیخ و عدم پرداخت مطالبات این بازیکن از سوی باشگاه پنجره قفل شده باشگاه در فیفا به نوعی دو قفله شد.

اما مسئله نگران کننده این بود که کارشناسان حقوقی با پیش کشیدن یک ماده قانونی احتمال بسته ماندن پنجره استقلال در صورت پرداخت مطالبات لکیچ و دیاباته را اعلام کردند.در حالت عادی هر باشگاهی که به تعهدات مالی خود به باشگاه یا بازیکن عمل نکند، بعد از بررسی شکایت، بار اول اخطار می‌گیرد، بار دوم جریمه مالی می‌شود و بار سوم پنجره اش بسته خواهد شد اما اگر باشگاه یا بازیکنی از فرایند شکایت سریع یا همان ماده ۱۲ BIS استفاده کرده باشد، فیفا روال فوری‌تری را برای رسیدگی در نظر می‌گیرد و اگر باشگاه سابقه خوبی در عمل به تعهدات خود نداشته باشد، بلافاصله بدون اخطار اولیه و جریمه ثانویه، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را می‌بندد و پنجره با پرداخت پول هم باز نمی‌شود. عادل شیحی دقیقاً با استفاده از همین قانون، پنجره استقلال را بست.

با توجه به اینکه هیچ جای نامه نیامده در صورت پرداخت پول، پنجره استقلال باز می‌شود، به احتمال زیاد این حکم شامل قانون ماده ۱۲ BIS است. به نظر می‌رسد استقلالی‌ها گمان کردند مثل قضیه شفر با پرداخت پول پنجره باز می‌شود.

اما در واکنش به این اظهارنظرها مسئولان باشگاه استقلال تأکید کردند اطلاعات منتشر شده کاملاً هدفمند به رسانه‌ها درز پیدا کرده چون در برهه کنونی باشگاه استقلال اسناد و مدارکی در اختیار دارد که فیفا اعتراض در خصوص شکایت دیاباته را مورد بررسی قرار داده و در نهایت ادعای دیاباته را رد کرده و تنها مبلغ ۲۰ هزار دلار باشگاه استقلال باید به عنوان طلب دیاباته به وی پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.