تسکینی با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی هنری «امام جواد(ع)»، گفت: برگزاری دوره‌های سفیران اجتماعی و یاریگران زندگی، مشارکت فعال در طرح شنبه‌های کتاب و برگزاری دوره‌های کارآفرینی از عوامل برتری این کانون در رویدادهای ملی است.

از اجرای طرح یاریگران زندگی تا برگزاری دوره‌های کارآفرینی به همت بچه‌های مسجد

به گزارش قدس آنلاین، کانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع) یکی از کانون های مساجد فعال در استان گیلان است که در طرح ملی «فهما»، موفق به کسب امتیاز ۷۵۴۵ شد و در طرح ملی «ایران قوی»، نیز ۱۳۹۷۹ امتیاز کسب کرد. این کانون  در استان گیلان رتبه ۱۴ و در کشور رتبه ۱۹۵ را در میان حدود ۲۶ هزار کانون مسجدی کسب کرده است.

 

«مظاهر تسکینی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون مسجد امام جواد(ع) استان گیلان، اظهار کرد: یکی از طرح هایی که در این کانون اجرا می شود، طرح «شنبه های با کتاب» است، در این طرح تاکنون ۱۳ عنوان کتاب برای اعضای کانون معرفی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع) استان گیلان بیان کرد: نشست هم اندیشی اعضای کانون با محوریت شخصیت شهید فخری زاده، اجرای طرح «شهید سلیمانی» با هدف تهیه و توزیع ماسک میان اقشار محروم، برگزاری نشست های بصیرتی، برگزاری مسابقه دل نوشته ای به امام جواد(ع)، برگزاری جلسات تفسیر جزء هشتم قرآن کریم، برگزاری دوره های آموزشی و کارآفرینی و آشنایی با شبکه های موضوعی، آشنایی با دوره های فن آوری، آشنایی با آفرینش های ادبی، برگزاری دوره های آموزشی کتابداران بخشی از برنامه های این کانون بوده است.

 

تسکینی به دیگر برنامه های آموزشی این کانون فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های سفیران اجتماعی، آشنایی با هنرهای تجسمی، برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری، برگزاری دوره های یاریگران زندگی، اجرای رویداد ملی «روح مقاومت» بخش دیگری از برنامه های آموزشی این کانون برای مخاطبان بوده است.

 

وی همچنین به اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» در این کانون اشاره کرد و افزود: این طرح از آبان تا بهمن ۹۹ در ۱۲ هفته اجرا شد و خانواده شهید عباس نقافی، شهید مصطفی رضایی، شهید علی رضایی نژاد از شهدای دوران دفاع مقدس و نیز خانواده شهدای مدافعان حرم، خیرین و خدمت رسانان، خادمین مسجد در این طرح مورد تکریم و تقدیر قرار گرفتند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع) استان گیلان در مورد اجرای طرح ملی «راهکار» در این کانون گفت: توزیع ماسک و مایع ضدعفونی کننده، توزیع اقلام بهداشتی و سبدهای معیشتی به خانواده های محروم بخشی از فعالیت های این کانون در قالب این طرح است.

 

وی به راهکارهای ارتقای عملکرد این کانون و برنامه های آینده اشاره و ابراز کرد: شناسایی نویسندگان، شاعران و هنرمندان محله، شرکت ارکان کانون در تمامی دوره های آموزشی برگزار شده در سامانه بچه های مسجد، معرفی کتاب و ثبت گزارش آن در سامانه به صورت روتین و منظم در شنبه های هر هفته، به کارگیری نیروهای نوجوان و جوان جهت اجرای برنامه های کانون در کنار افراد با تجربه و امام جماعت مسجد، ارتباط مستقیم و مستمر کانون با ستاد فهمای استان گیلان، ارتباط با سایر کانون های شهرستان و استفاده از تجربه های آنان، اطلاع رسانی در محله و استعدادیابی جهت تشکیل گروه سرود در مسجد بخشی از این رویکردها است.

 

تسکینی تشویق اعضای کانون در جهت فعالیت در صفحه شخصی شان در سامانه بچه های مسجد به عنوان مثال خلاصه نویسی کتاب توسط اعضای کانون، ایجاد کارگروه جهت راه اندازی کتابخانه، تقسیم کار و اعتماد به نوجوانان و جوانان و دادن مسئولیت های مهم به آنان که نتیجه آن تبدیل یک مکان مخروبه به کتابخانه شد، استفاده از ظرفیت های موجود در مسجد جهت برگزاری کلاس های آموزشی به عنوان مثال فراخوان افراد متبحر در زمینه های قرآنی  واحکام، برگزاری مراسمات بزرگ و کوچک در تمامی مناسبت های سال در مسجد با به کارگیری نیروهای نوجوان و جوان محله با مدیریت مدیر کانون، برگزاری مسابقات در فضای مجازی مانند مسابقه دل نوشته به عنوان روشی جهت همراه کردن مردم محله با فعالیت های مسجد و ایجاد انگیزه در آنان را بخش دیگری از برنامه های این کانون در آینده نام برد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام جواد(ع) استان گیلان همچنین افزود: برگزاری جلسات مستمر و هم اندیشی ارکان کانون جهت ارتقای عملکرد کانون، فراخوان در فضای مجازی جهت همراه کردن افرادی که امکان حضور مستقیم در مسجد ندارند برای تولید عکس نوشته و نوشتن دل نوشته در برنامه های مختلف، شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، نخبگان، نوجوانان و جوانان ممتاز، خیرین محل، ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی در محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد که اکثریت آنها از قشر نوجوان و جوان بودند، بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده است.

 

وی در مورد دیگر رویکردهای این کانون خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در محله جهت تولید آثار چند رسانه ای مانند تیزر و کلیپ  توسط نیروهای تحصیل کرده در رشته های فنی و هنری، برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت حضوری در مسجد و کانون از طریق فراخوان در فضای مجازی و ضبط و ارسال آثار توسط شرکت کنندگان از دیگر رویکردهای آینده این کانون است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.