دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ همزمان با ایام بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه مجتمع « شوق زندگی» مشهد که به کودکان آسیب دیده، کودکان کار و گروه‌های آسیب‌پذیر شهر اختصاص دارد اهدا شد.

اهدای ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه کودکان «مجتمع شوق زندگی» مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان ‌رضوی، این ویژه برنامه در ادامه همکاریهای پیک امید کانون استان و با ارائه فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی برای کودکان مراکز شبه خانواده همراه بود.

 ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار با نیره عابدین زاده معاون دادستان و مدیرطرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: کانون پرورش فکری استان در کنار فعالیت ذاتی و وظیفه اصلی خود که ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان است همواره توجه ویژه‌ای به کودکان آسیب دیده و رفع آسیب‌های اجتماعی این داشته است.

وی افزود: کانون با توجه به مسئولیت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک استان، با برنامه ریزی ویژه و هم‌افزایی سازمان‌های مرتبط در این حوزه  همواره تلاش به بهره‌مندسازی همه کودکان و نوجوانان شهرها، روستاها، حاشیه شهر، کودکان کار، کودکان با نیازهای ویژه و اقشار آسیب‌پذیر داشته است. مربیان توانمند و متخصص و فعالیتهای جذاب و اثرگذاری چون کتابخوانی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، نمایش فیلم و سایر قالبهای فرهنگی هنری و همچنین قالب نامه‌نگاری در بخش مکاتبه‌ای آفرینشهای ادبی از جمله ظرفیتهای کانون و ابزارهای مناسب برای آموزش مهارتهای زندگی به کودکان و کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ در کنار ایجاد امید و نشاط برای کودکان است.

نیره عابدین زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد که مدیریت طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان را برعهده دارد ضمن تشکر از تلاش‌های خوب مربیان دلسوز و تاثیرگذاری فعالیتهای کانون گفت: با توجه به هدف مجتمع شوق زندگی که از سوی شهرداری جهت شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروههای آسیب‌پذیر شهر مشهد به بهره برداری رسیده است گفت:  یکی از آسیب‌پذیرترین این اقشار کودکان کار وکودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و امیدواریم با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متخصص در این حوزه بتوانیم زمینه را برای بهره‌مندی همه کودکان از فعالیتهای کانون مهیا کنیم.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد در ادامه افزود : الگوی ساماندهی کودکان کار و خیابان، یک الگوی نو و جدید است و باید در نظر داشته باشیم که بخش زیادی از نتیجه ‌بخشی این برنامه، مدیون همراهی و همکاری سایر سازمان‌ها و رفتار خالصانه، ایمان و عشق به مردم و انسانیت است و اگر کسانی که دخیل در طرح هستند عاشق کودکان و خانواده‌ها نباشند نمی‌توانند این وظیفه را به خوبی مدیریت و اجرا کنند. موفقیت همکاران کانون در ارتباط‌گیری با این کودکان نیز علاوه بر تخصص، نتیجه نگاه خالصانه آنهاست.

در ادامه این جلسه، حضور در ویژه‌برنامه فرهنگی «پیک امید» و بازدید از کتابخانه کودک و اهدا کتاب صورت گرفت.

لازم به ذکر است «پیک امید» کانون استان در روزهای دوشنبه با عنوان « دوشنبه‌های امید» به برگزاری فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان حاشیه شهر و همچنین کودکان مراکز شبه خانواده و بچه‌های ساماندهی شده در مجتمع «شوق زندگی» می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.