۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 760944

مشکلات گوارشی در کودکان می‌تواند نه‌تنها با خوردن رایج‌ترین محصولات مضر مثل چیپس، فست‌فود و نوشابه، بلکه با مصرف آبمیوه‌های صنعتی و مرغ دودی نیز ایجاد شود.

کودکان خود را از خوردن این غذاها منع کنید

به گزارش روزنامه همشهری به نقل از اسپوتنیک نوشت:

سودیناوا مدیر انستیتوی تحقیقات کودکان در وزارت بهداشت مسکو، ۱۰ غذای ناسالم که به کودکان خود می‌دهید را بسیار خطرناک عنوان کرد.

وی در گزارش خود می‌نویسد: سوسیس، کالباس، گوشت دودی، مرغ کبابی را نباید به کودکان زیر ۴ سال داد و آنها نباید چنین غذاهای گوشتی بخورند، زیرا حاوی مقدار بیشتری رنگ، امولسیون کننده، مواد نگهدارنده، نمک است.

همچنین به گفته وی، شما نباید به کودکان نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه‌های بسته‌بندی‌شده بدهید، بهتر است اولویت را به نوشیدنی‌های میوه‌ای طبیعی خانگی، کمپوت‌ها، آبمیوه تازه یا آب ساده بدهید.

سودیناوا گفت: نوشابه حاوی مقدار زیادی قند است و گاز آن بر دستگاه گوارش تأثیر منفی می‌گذارد. آبمیوه‌های بسته‌بندی‌شده فقط در رژیم غذایی کودکان پس از ۳ سال آن هم به صورت رقیق مجاز است.

وی خاطرنشان کرد که طعم‌های مصنوعی، رنگ‌ها، چربی‌های فست‌فود مضر هستند. مواد سرطانزا به مقدار زیاد در فست‌فودها، کراکرها و چیپس وجود دارد که برای کودکان شما نامناسب است و بر دستگاه گوارش نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.