پوستر همایش گفت و گوهای بینافرهنگی خراسان بزرگ طی آیینی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

پوستر همایش گفت و گوهای بینافرهنگی خراسان بزرگ رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آیین رونمایی از این پوستر گفت: همایش بین المللی گفت و گوهای بینافرهنگی خراسان در راستای اجرای تفاهم نامه ای که بین وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی در اواخر سال ۱۳۹۸ منعقد شد در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیرماه امسال برگزار می شود و زمینه همکاری بیشتر کشورها با نگاه به دیپلماسی فرهنگی و استفاده از ظرفیت فرهنگ برای تحقق همکاری بیشتر منطقه ای را فراهم می کند.

یوسف امینی افزود: همایش بین المللی گفت و گوهای بینافرهنگی خراسان بزرگ، به کشف ظرفیتهای فرهنگی و ادبی، معماری و ادبیات فارسی و مطالبات فرهنگی و اجتماعی خطه خراسان کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: ظرفیتهای جدیدی در این همایش با نگاه به ظرفیتهای خراسان بزرگ ایجاد می شود که هر کدام از آنها می تواند در آینده تبدیل به رویدادهای بزرگی شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این همایش مربوط به خراسان بزرگ با تمام کمیت و کیفیتی است که این منطقه در گستره جغرافیایی و تمدنی و تاریخی دارد زیرا خراسان از ظرفیتهای مشترک فرهنگی فراوانی برخوردار است که در دوره های مختلف تاریخی تاثیرگذاری فرهنگی، تمدنی و تاریخی آن آشکار است.

امینی افزود: در این همایش کوشیده می شود ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و تمدنی خراسان در قالب گفت وگویی بازخوانی، بازشناسی و به روزرسانی شود تا ظرفیتهای بومی قابل تعمیم به نسلهای بعدی باشد.

وی ادامه داد: ابزار استفاده از ظرفیتهای فرهنگی موجود در خراسان برای تعاملات بیشتر با نگاه فرهنگی و میراث معنوی در این همایش، گفت و گو و تعامل است، آن هم در شهر امام رضا(ع) که امام گفت و گو است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این همایش موضوعاتی از جمله زبان و ادبیات فارسی، ادیان، هنر و معماری، عرفان و تصوف، مطالعات فرهنگی و اجتماعی در خراسان که هر کدام زیرشاخه های مختلفی دارد مورد بحث قرار می گیرد.

امینی افزود: همایش بین المللی گفت و گوهای بینافرهنگی خراسان بزرگ در چهار بخش به صورت وبینار و با حضور کشورهای سریلانکا، هند، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان و بنگلادش طی چهار روز با محورهای زبان و ادبیات فارسی، هنر و معماری، ادیان، عرفان و تصوف و مطالعات فرهنگی و اجتماعی در خراسان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: محل برگزاری این همایش دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد است و از ۳۱ استاد حاضر در آن، ۲۶ نفر از کشورهای خارجی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.