رئیس بنیاد شهید و امرو ایثارگران از امضای تفاهم نامه بین این بنیاد با وزارت مسکن و شهرسازی به منظور احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری خبر داد.

امضای تفاهم نامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری

قدس انلاین: سعید اوحدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت از امضای تفاهم نامه‌ای میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت مسکن و شهر سازی به منظور احداث  و تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: تسهیلات بانگی برای احداث این واحد ها پیشتر در دولت به تصویب رسیده بود.

.ی با اشاره به اینکه بنا داشتیم سال ۱۴۰۰ ساال نهضت ساخت مسکن جامعه ایثارگری باشد افزود: انی تفاوهم نامه در ۹ ماده و یک تبصره تنظیم شده که بزودی شاهد آغاز روند اجرایی آ خواهیم بود.

اوحدی با بیان اینکه یکی دیگر از مطالبات جدی جامعه ایثارگری اجرای کامل بند "د"  تبصره قانون بودجه و تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل این ماده قانونی به تایید و تصویب سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه رسید و اجرا شد اما برخی از دستگاه ها  اجرای کامل این قانون که بسیار  شفاف است و شامل همه انواع قراردادهای کار از رسمی زمایشی گرفته تا پیمانی،طرحی، شرکتی و ... را شامل می شود را به بهانه های مختلف با مشکل و مانع روبرو می کنند.

وی یادآور شد: روزی که پدران این افراد در دوران دفاع مقدس برای امنیت و آسایش کشور و مردم همه چیز خود را در سبد اخلاص گذاشتند و به جبهه ها رفتند و شهید یا جانباز شدند یا به اسارت دشمن در آمدند و یا امروز در جبهه مقابله با داعش و  که این ایثارگری هنوز هم ادامه دارد کسی از آنها پرسید  شما نوع قراردادتان چیست؟ که امروز  بعد از شهادت یا جانبازی و آزادگی پدران این عزیزان در اجرای قانون   محدودیت برای فرزندان آنها قائل می شوند.

وی در  پاسخ به سوال خبنرگار قدس آنلاین درباره دستگاه هایی که در اجرای این قانون و تبدیل وضعیت قرارداد فرزندان ایثارگران، شهدا و آزادگان اخلال و مانع اجاد کرده‌اند، گفت:  من من تقاضا دارم شرکتهای وزارت نفت و شبکه بانککی کشور همراهی و همکاری بهتر و بیشتری برای اجرای این قانون داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.