معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اولین کانون تخصصی «گفت‌وگو» با هدف پیوندن زدن و آمیخته‌ شدن جریان‌ های فکری و نخبگانی در مشهد آغاز به کار کرده است.

 فرهنگسرای گفت‌وگو نقطه‌ای که نخبگان را پیوند می‌ زند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد ، سید مجتبی منتظری با توجه به ۲۳تیر ماه روز گفتگو با  اشاره به آغاز به کار اولین فرهنگسرایی که با هدف گردهمایی نخبگان فکری و شخصیت‌ های تاثیرگذار در افکار عمومی، علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی مشهد ایجاد شده است، اظهار کرد: ضرورت گفت‌ و گو در فرهنگ و جامعه‌ای اثبات شده و این مقوله در شهر مشهد به دلیل وجود دیدگاه های متنوع فرهنگی و اجتماعی و حضور چهره‌های فرهیخته و صاحبان فکر یک ضرورت قابل انکار بود. به همین دلیل فرهنگسرای گفت و گو با هدف فراهم آوردن یک محیط فیزیکی برای تبادل نظرهای فرهنگی و اجتماعی تاسیس شد.

وی افزود: گاها به دلیل نبود فضای فیزیکی که منجر به حضور فرهیختگان ادبی، فرهنگی و هنری باشد، از نعمت هم فکری و مشورت این قشر تاثیر گذار بی‌ نصیب بودیم، اما به برکت وجود این فرهنگسرا امیدواریم که پس از این اتفاق مبارک در دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهد حضور مداوم و همیشگی صاحبان فکر در کنار بدنه مدیریت شهری باشیم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: نبود فضای فیزیکی مناسب برای گفت‌ و گو، زمینه‌ های حل برخی از مشکلات شهری را فراهم نمی‌ کرد، عدم وجود نگاه مشترک به مشکلات شهر، ارتباط بین نخبگان در حوزه‌ های مختلف و تلفیق نظرات آنان برای رسیدن به وحدت نظر، راهبرد و راهکار سخت‌ تر کرده بود که خوشبختانه با آغاز به کار این فرهنگسرا در محله هویتی سناباد بخش عمده‌ای از اهداف ما در راستای ایجاد این فضای گفت‌وگو محور را مرتفع کرده است.

منتظری با اشاره به فضای فیزیکی فرهنگسرای گفت‌وگو، تصریح کرد: بنای این کانون فرهنگی در تقاطع بلوار مجد و آبکوه واقع شده، همچنین دارای سه اتاق و یک سالن است که بزرگترین آنها به عنوان سرای گفت‌وگو و اتاق اصلی برگزاری نشست‌های و پاتوق‌های گفت‌وگو خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.