حمید شاه آبادی معاون سیما در دیدار با انیمیشن‌سازان به حرکت صدا و سیما به سمت تولید انیمیشن‌های ویژه گروه سنی بزرگسال اشاره کرد.

در دیدار انیمیشن‌سازان با معاون سیما چه گذشت؟/ اهدای یک هدیه جالب به شاه آبادی!

به گزارش قدس آنلاین، حمید شاه آبادی معاون سیما سازمان صدا و سیما در بازدید از مرکز پویانمایی صبا، گفت: نباید جامعه هدف تولیدات انیمیشن صرفاً کودکان بوده و نگاه و تمرکز برنامه‌سازان فقط مختص این گروه باشد بلکه مطلوب‌تر این است که از ساختار انیمیشن برای سایر رده‌های سنی هم استفاده و بهره‌برداری بیشتری شود.

شاه آبادی افزود: هم اکنون ساختار و تولیدات انیمیشن در دنیا با تحولات و روش‌های پیشرفته صورت می‌گیرد چرا که ضریب نفوذ و اثرگذاری پیام این قالب برنامه‌ها، اثبات شده و شرکت‌های بزرگ این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند. پس باید در شورای اندیشه‌ورزان و مجموعه‌های مختلف مرکز پویانمایی صبا، گستره مخاطبان و جامعه آماری مورد بازنگری و ساخت پویانمایی برای بزرگسالان هم مورد توجه جدّی‌تری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد تنوع در گونه‌های انیمیشن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود چرا که تنوع، ارزش بصری تولیدات را ارتقاء می‌دهد و برای مخاطب علاوه بر رضایتمندی، گستره مخاطبان را هم به دنبال دارد.

معاون سیما همچنین در خصوص اهمیت به تولید با کیفیت ۴k گفت: گام برداشتن جدّی به سوی ساخت و تولید آثار با کیفیت ۴k ضرورت است و باید روند کار تقویت شود و سرعت بیشتری بگیرد.

شاه آبادی بر ضرورت ثبت و ضبط شخصیت‌ها به عنوان دارایی‌های معنوی تلویزیون تأکید و تصریح کرد: پرداختن و خلق یک شخصیت پویانمایی دارای مؤلفه‌های خاص خودش است و باید به این مسئله نگاه کارشناسانه صورت گیرد چرا که این شخصیت‌ها سال‌ها در ذهن مخاطبان می‌مانند.

تهیه‌کنندگان و اهدای یک هدیه جالب به آقای معاون

شاه آبادی همچنین در نشست جداگانه‌ای با تهیه‌کنندگان و فعالان عرصه پویانمایی کشور گفت: نقشه راه ما در این حوزه باید توسط بزرگان و پیشکسوتان این صنف تدوین و پیشنهاد شود و برای این مهم می‌توانیم از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها و افکارسنجی سازمان نیز بهره ببریم. باید بدانیم نیاز مخاطب ما چیست و برای پیشرفت در ساخت و ارائه آثار شاخص و با کیفیت، ذائقه و سلیقه مخاطب را در نظر بگیریم.

معاون سیما یادآور شد: میزان ساعات تولید مهم است اما اینکه برای هر قشر از مخاطب خود چه جنس برنامه‌ای تولید و چه هدف گذاری را در اصلاح سبک زندگی مخاطب به واسطه تأثیر انیمیشن دنبال می‌کنیم، مهم‌تر است. تولیدات ما باید در مقیاس و سطح جهانی ارزیابی شود و برای رسیدن به استانداردهای جهانی با بررسی رفتار رقبای خود، برای اثرگذاری حداکثری تولیدات، برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: با طرح یک نقشه راه عملیاتی با توجه به ظرفیت و امکانات برای تولیدات شاخص و با کیفیت باید نیاز جامعه، توانمندی رقبا، بکارگیری خلاقیت و نوآوری و میزان مشارکت‌پذیری سایر نهادها مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و مفاهیم و آموزه‌هایی را باید با استفاده از ظرفیت انیمیشن در کشور جاری و ساری کنیم.

در این نشست، تهیه‌کنندگان و مدیران مرکز صبا هم به ارائه گزارشی از اقدامات و دیدگاه‌ها و انتظارات خود پرداختند. ضمن اینکه در پایان برنامه نیز کاریکاتور حمید شاه آبادی که از سوی یکی از هنرمندان مرکز صبا طراحی شده بود، به معاون سیما اهداء شد.

رئیس مرکز پویانمایی صبا خبر داد: دستیابی به تولید پایدار و آغاز تولیدات بلند

رییس مرکز پویانمایی صبا در نشست معاون سیما با رئیس و مدیران مرکز پویانمایی صبا و فعالان این عرصه افزود : تولید پایدار و ماندن مؤثر در این عرصه، کار دشواری است اما مرکز پویانمایی صبا توانست با حمایت از بخش خصوصی و جوانان مستعد این عرصه تولیدات بسیار باکیفیت و قابل قبولی عرضه کند. جشنواره‌هایی هم که در سطح کشوری برگزار شد به نوعی به عنوان موتور محرکه این مرکز و عاملی برای  ارتقای تولیدات شد.

رئیس مرکز پویانمایی صبا خاطرنشان کرد: براساس برنامه ۵ ساله، مرکز پویانمایی صبا باید سالی ۱۰۰ ساعت بر تولیداتش بیفزاید که بحمدالله و با تلاش همکاران این مجموعه این مهم در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با دستور رئیس سازمان صداوسیما، برنامه‌سازی برای رده سنی  بزرگسالان ، آغاز شده است و همچنین تولیدات برای مناسبت‌های ملی و مذهبی در دستور کار است .

رئیس مرکز پویانمایی صبا افزود: هم‌اکنون به تولید پایدار رسیدیم و علاوه بر رشد کمّی، در تولیدات مرکز جهش کیفی آثار را نیز دنبال می‌کنیم و به سمت تولید کارهای بلند حرکت کرده‌ایم.

لیوانی تأکید کرد: هم‌اکنون ۲۰ مجموعه ۱۰۰ قسمتی در حال تولید است که از این تعداد برخی به نیمه رسیده و تعدادی هم در مراحل پایانی کار هست.

رئیس مرکز پویانمایی صبا ابراز امیدواری کرد: با حمایت از فعالان  این هنر صنعت و رشد تولیدات فاخر شاهد مهاجرت معکوس و انتقال تجربیات نیز باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.