کارخانه قند تربت‌جام با همت و حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت و با افزایش تولید شکر به ۵۰۰ تن در روز، کام کارگران را شیرین کرد.

 کارخانه قند تربت‌جام به چرخه تولید بازگشت/ افزایش تولید شکر به ۵۰۰ تن در روز

به گزارش قدس آنلاین، کارخانه قند تربت‌جام با قدمت ۵۲ ساله و مشکلات عدیده طی چهار سال گذشته در آستانه تعطیلی بود که با تلاش‌ و پیگیری مدیریت جدید، مسئولان اجرایی و قضایی استانی و شهرستانی با نصب سانتریفوژ جدید ۱۷۵۰ کیلویی و افزایش تولید شکر به ۵۰۰ تُن در روز به چرخه تولید بازگشت.

دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام در حاشیه بازدید از نصب سانتریفوژ جدید به مشکلاتی همچون حقوق معوق کارگران، عدم پرداخت بیمه کارگری، مشکل تسهیلات و بازپرداخت آن و تأمین مواد اولیه جهت تولید در این مدت اشاره و اظهار کرد: دست‌به‌دست دادن این‌ همه مشکل باعث نارضایتی عمومی و مراجعه چندین‌باره کارگران این کارخانه به دادستانی شد که در راستای احیای حقوق عامه، رفع نارضایتی موجود و حمایت از تولید داخلی جلساتی در شهرستان و استان با حضور مسئولان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم و معاونت اجتماعی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.
  
سرمایه‌گذاران فعلی در حوزه تولید داخلی، مجاهدان اقتصادی‌اند

حمید علیزاده گفت: الحمدالله نتیجه این جلسه‌ها و برآیند گزارش و اقدام‌های مؤثر مدیرعامل جدید کارخانه قند جام و هیئت‌مدیره در حال حاضر معوقه حقوق کارگران، بازپرداخت تسهیلات مربوط به کارخانه و مطالبۀ کشاورزان و شرکت زراعی پرداخت‌شده است که خریداری و نصب دستگاه سانتریفوژ جدید در راستای پیشرفت و افزایش تولید، نوید اقدام‌های مؤثر و بازگشت این کارخانه به‌روزهای خوب هست.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران استانی و شهرستانی در بازگشت این کارخانه به چرخه تولید، یادآور شد: مدیران مربوطه در حوزه حمایت از صنعت با حذف بروکراسی‌های اداری به دنبال مانع‌زدایی و حمایت قانونی از تولیدکننده باشند چراکه معتقدم هرگونه مانع باید از سر راه تولیدکننده به همت مدیران برداشته و مرتفع شود ‌تا شاهد رشد تولید، اشتغال و توسعه در شهرستان مرزی باشیم.

دادستان تربت‌جام با اشاره به اینکه به هر میزان کار و اشتغال‌زایی رونق یابد به همان اندازه شاهد کاهش جرائم هستیم و تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در دادسرا از کمبود کار و بیکاری است، تصریح کرد: یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی کمک به بهبود وضعیت اشتغال و پیشگیری و کاهش جرائم با همراهی و همدلی است، مدیران حق ندارند با یک سری بروکراسی اداری تولیدکننده را ناامید و گرفتار کنند، بنابراین دستگاه قضا از هرگونه حمایت قانونی از تولیدکنندگان برای پیشرفت و افزایش تولید دریغ نورزیده تا شاهد چهره خندان کارگران باشیم.

علیزاده بابیان اینکه به‌عنوان مدعی‌العموم وظیفه داشتیم برای رفع مشکلات عدیده این کارخانه و هرگونه حمایت قضایی ورود پیدا کنیم، تأکید کرد: با توجه به مشکلات متعدد اقتصادی کشور و منطقه در شرایط فعلی، سرمایه‌گذاران مجاهدان اقتصادی در حوزه کار، اشتغال و تولید داخلی‌اند و دستگاه قضا از هرگونه حمایت قضایی در راستای رونق تولید و اشتغال در سالی که مزین به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها فروگذار نیست. 

با رویکرد مدیریت جدید کارخانه به چرخه اقتصادی و تولید بازگشت

در ادامه فرماندار تربت‌جام علت نیمه تعطیل بودن کارخانه طی چهار سال را عدم دوام و قوام مدیران این واحد تولیدی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت جدید، پشتیبانی هیئت‌مدیره، حمایت همه‌جانبه مسئولان اجرایی و قضایی در استان، تشکیل جلسه‌های متعدد ستاد تسهیل با حضور معاونت دستگاه قضایی و استانداری و موافقت با تبدیل نیشکر این کارخانه توانست روی پای خود بایستاد.

مرتضی حمیدی به معضلات متعدد این کارخانه طی چهار سال گذشته اشاره و ابراز کرد: تعلیلی کارخانه علاوه بر بیکار شدن کارگران موجب تأخیر در پرداخت حقوق آنان، ازدیاد مطالبه بانک‌ها، کشاورزان و شرکت زراعی شد که با تلاش‌های صورت گرفته و رویکرد مدیریت جدید و پیگیری‌های معاونت اداره کل دادگستری خراسان رضوی خوشبختانه کارخانه در سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.

وی ارتقای ظرفیت تولید کارخانه و افزایش ۵۰۰ تن شکر در روز را زمینه فراهم شدن اشتغال، کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری برشمرد و افزود: به هر میزان که تولید افزایش یابد به همان میزان اشتغال ایجاد و ضریب امنیت کار بالا می‌رود که برای تحقق این مهم از همه کشاورزان منطقه درخواست همراهی و همکاری نسبت به افزایش کشت چغندرقند و تحویل آن به کارخانه قند را داریم.

اشتغال به کار بیش از ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این کارخانه

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام با اشاره به مدیریت چهارماهه در  این کارخانه و افزایش استحصال شکر از ۳۰۰ تُن به ۵۰۰ تُن در روز گفت: خریداری سانتریفوژ جدید ۱۷۵۰ کیلویی به همراه دستگاه‌های مرتبط علاوه برافزایش تولید شکر موجب بازگشت این کارخانه به چرخه تولید و اقتصادی و نیز به‌روز شدن معوقه‌های حقوق کارگری، مطالبۀ شرکت‌ها، بانک‌ها و کشاورزان شد. 

علی‌اکبر عابدینی، با اشاره به فعالیت ۵۲ ساله این کارخانه در صنعت غذایی کشور و اشتغال به کار بیش از ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم، افزود: با تلاش مدیران، سازندگان و صنعتگران توانمند این خطه توانستیم ضمن تکمیل و توسعه خط تولید این کارخانه یک دستگاه سانتریفوژ جدید با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال خریداری و ظرفیت عملی کارخانه را برای استحصال شکر افزایش دهیم.

وی با بابیان اینکه اگرچه در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی در سال‌های اخیر فعالیت این واحد تولیدی مُختل شد، تصریح کرد: با استعانت از درگاه الهی و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که همواره در زمینهه اتکا و ارتقاء تولید داخلی دغدغه دارند، خط تولید شکر این کارخانه افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.