حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: ما شیعیان احیاء و اعتلای فرهنگ شیعه و عاشورا را مدیون امام محمد باقر (ع) هستیم.

 زنده‌ماندن فرهنگ تشیع و عاشورا از برکات امام باقر (ع) است

به گزارش قدس آنلاین هفتم ماه ذی‌الحجه برابر است با سالروز شهادت باقرالعلوم امام محمد باقر (ع).

حضور در صحنه کربلا مهم‌ترین رویداد زندگی امام باقر (ع)

حجت‌الاسلام ادیب یزدی استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در آستانه ایام شهادت جانگداز پنجمین اخبر تابناک سپر امامت ولایت امام محمد باقر(ع) در گفت و گو با فارس گفت: این حضرت در سال ۵۷ یا ۵۸ دیده به جهان گشودند و از صحنه‌های قابل توجه زندگی این امام بزرگوار می توان به حضور ایشان در صحنه کربلا اشاره کرد.

وی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) همراه پدر بزرگوارشان امام سجاد (ع) و مادر ارجمندشان حضرت فاطمه بنت حسن بن مجتبی (ع) که بانوی بسیار عظیم الشانی هستند در صحنه کربلا حضور داشتند.

زنده‌نگه‌داشتن واقعه عاشورا را مدیون امام باقر (ع) هستیم

دبیر جامعه مبلغین تهران ادامه داد: این امام بزرگوار در عمر مبارک بیش از ۵۰ ساله خود منشأ برکات بسیاری بودند و یکی از شاخه‌های درخت تنومد برکات زندگی ایشان زنده نگه داشتن واقعه کربلا بود. اگر روایات امام باقر (ع) و بیانات ایشان در مورد فضایل کربلا نبود چه بسا واقعه کربلا در هاله ای از ابهام باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه حضور و نگاه امام باقر (ع) در کربلا عصمت‌وار و خارق العاده بود و هیچ کس نمی‌توانست آن را درک کند، افزود: این حضرت ملکوت و باطن کربلا را مشاهده کرده و برای اهل دل بیان می‌کردند از همین رو ما کربلا را مدیون امام باقر (ع) هستیم.

۱۹ سال امامت و تربیت شاگردان بی‌شمار

حجت‌الاسلام ادیب یزدی خاطر نشان کرد: حضرت پس از شهادت جانگداز پدرشان به مدت ۱۹ سال امامت کردند و در این سال‌ها تواتسند شاگردان بسیاری را تربیت کنند که هر کدام در بلاد خود حقیقت شیعه و حقانیت امام علی (ع) را برای توده مردم تبیین می‌کردند و از همین رو ما حس شیعه بودن و بر حق بودن را مدیون امام باقر (ع) و فرزند رشید ایشان حضرت صادق (ع) هستیم.

وی تصریح کرد: امام پنجم شیعیان حضرت باقرالعلوم (ع) در سال ۱۱۴ مسموم شدند و قاتل ایشان عبدالملک مروان حکم یکی از چهره‌های منفور و سیاه تاریخ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.