وزیر راه و شهرسازی با تایید صدور حکم تخلیه برای مستأجران در شرایط کرونایی،‌گفت: اگر بازار کالای سرمایه‌ای تغییر کند، قیمت مسکن افزایش می‌یابد.

وزیر راه صدور حکم تخلیه برای مستأجران را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در برنامه نگاه یک با اشاره به این‌که بازار مسکن تابع بازرهای اقتصادی است، اظهار کرد: در صورت تغییر در سایر بازرهای اقتصادی قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که برای شناسایی خانه‌های خالی اقدامات زیادی انجام شده و مسکن نباید یک کالای سرمایه‌ای باشد، یادآور شد: تاکنون ۱.۳ میلیون خانه خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات معرفی شده است.

وی از ثبت‌ اطلاعات سکونتی توسط حدود ۳ میلیون نفر خبر داد و با بیان این‌که برای ۲۵ میلیون نفر پیامک وضعیت ملکی ارسال شده است، افزود: ما منتظر ثبت نام مردم نماندیم و تمامی واحدهای خالی از سکنه را شناسایی کرده ایم .

وزیر راه و شهرسازی همچنین از شناسایی واحدهای (مسکونی، تجاری) بانک‌ها خبر داد و گفت:  سهم بزرگی از بازار مسکن مربوط به سوداگری است.

اسلامی با اشاره به بازار اجاره مسکن،‌ افزود: ۱۳۰۰ شکایت به شورای حل اختلاف ارسال شده است. از این تعداد ۳۰۰ حکم تخلیه برای مستأجران صادر شده و مابقی هم بین مالکان و موجران صلح ایجاد شده‌ است.

وی با بیان برای اجاره دارای حرفه‌ای اقدامات لازم و همچنین زمین را تامین کرده ایم و تاکنون چندین‌بار فراخوان دادیم، اظهار کرد: بسیاری از مشاوران املاک در مقایسه با سایر مشاغل حضور چشمگیری دارند، تلاش کرده ایم با اتحادیه مشاوران املاک نرخ‌های قراردادها را ضابطه‌مند کنیم.

وی با یادآوری اینکه حدود ۲۵۰ هزار نفر برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند گفت: به‌زودی کسانی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده‌اند و واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند این تسهیلات را دریافت کنند.

اسلامی توضیح داد:تعیین سقف اجاره مسکن بسیار در کاهش قیمت اجاره موثر بوده، اما بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که باعث افزایش قیمت شده است، اما باید این‌موضوع را یادآوری کنیم که در سال گذشته یکی از شبکه‌های تلویزیونی مستاجران و مالکان خوب را معرفی می‌کرد و همین امر نشان داد که چقدر مالکان انصاف داشتند و در این حوزه مراعات مستاجران را کرده بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.