معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: آغاز فصل اجاره و نقل و انتقال واحدهای مسکونی، باعث افزایش آگهی‌های دروغین کلاهبرداری با عنوان "واگذاری واحدهای مسکونی با اجاره‌های ارزان‌قیمت" شده است.

افزایش آگهی‌های کلاهبرداری با عنوان "اجاره ارزان‌ مسکن" در سایت دیوار

به گزارش قدس آنلاین؛ سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند درج آگهی اجاره واحد مسکونی با قیمت پایین، در این رابطه اظهار کرد: با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن، شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلت‌فرمهای سایتهای واسطی مانند دیوار هستیم.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: افراد سودجو با سوء استفاده از این موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با  قیمتهای پایین‌تر از عرف تعیین شده و استفاده از ترفندهای خاص و جلب نظر مشتریان درباره تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.

وی بیان کرد: متأسفانه درج آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با شیوه‌های مختلف با استفاده از بستر سایت دیوار و سایر سایتهای واسطه‌ای یکی از شگردهای مجرمان بوده که با سوء استفاده از اعتماد کاربران و عدم آگاهی آنها به راحتی کلاهبرداری می‌کنند؛ این افراد همواره جدیدترین ترفندها را برای رسیدن به مقاصد شوم خود به کار می‌برند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نظارت مستمر و دقیق بر نحوه درج آگهی و پیاده‌سازی نظام احراز هویت یکی از اولویتهای اصلی سایتهای واسطه‌ای است که متأسفانه علی‌رغم پی‌گیری‌های مکرر پلیس فتا به صورت کامل محقق نشده و مجرمان سایبری نیز با استفاده از شماره تلفن و شماره حسابهای که از طرق مختلف و به نام سایر اشخاص به دست می‌آورند از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

پاشایی، پیاده‌سازی موارد مذکور را در سایتهای واسط برای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری ضروری دانست و به هموطنان توصیه کرد، به هیچ عنوان هیچگونه مبالغی را به عنوان بیعانه به آگهی‌دهندگان پرداخت نکنند و پس از اطمینان از اصالت کار و ارائه خدمات نسبت به انجام معامله اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.