منابع رسانه‌ای عراق از حمله پهپادی آمریکا به منطقه‌ای در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه و هدف قرار دادن یک خودرو نظامی الحشد الشعبی خبر دادند.

 حمله پهپادی آمریکا به خودرو الحشد الشعبی در نزدیکی مرز سوریه+تصاویر

قدس آنلاین: کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، امروز (یک شنبه - 18 ژوئیه) در خبری فوری از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه خبر داد.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، منابع رسانه‌ای عراقی از حمله پهپادی نیروهای اشغالگر آمریکایی به منطقه نوار مرزی عراق و سوریه و انهدام یک خودرو متعلق به نیروهای الحشد الشعبی، خبر دادند و در عین حال اعلام کردند که این حمله هیچ خسارت جانی به همراه نداشت.

پایگاه خبری المعلومه نیز در خبری فوری نوشت که آمریکایی‌ها بار دیگر الحشد الشعبی را در مرز عراق هدف قرار دادند.

«طارق العسل» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق در خصوص این حمله پهپادی گفت که خودروی هدف قرار گرفته شده، حامل ارزاق برای نیروهای الحشد الشعبی بود که در جاده‌ای در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه، از سوی نیروی هوایی آمریکا هدف قرار گرفت. 

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز از حمله پهپادی آمریکا به یک کامیون حامل مواد غذایی در شهرک «السویعیه» در حومه دیرالزور خبر داد و اعلام کرد که این حمله هیچ خسارت جانی به همراه نداشت.

اما شبکه سعودی العربیه به نقل از «دیدبان حقوق بشر» سوریه مدعی شد که این کامیون حامل مهمات برای الحشد الشعبی بود که با پهپاد هدف قرار گرفت.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که قرار است تا چند روز دیگر، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای بررسی موضوع خروج مسالمت‌آمیز نیروهای آمریکایی عازم واشنگتن شود.

جمعه پیش، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۶ ژوئیه (چهارم مردادماه) میزبان نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید خواهد بود.

وی در خصوص هدف سفر الکاظمی به واشنگتن گفت که این سفر تأکیدی بر مشارکت راهبردی میان ایالات متحده و عراق و تقویت همکاری دوجانبه تحت توافق سال ۲۰۰۸ است که خروج نظامیان آمریکایی از عراق را مدیریت کر

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.