نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کمیسیون با حضورکمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، برنامه و بودجه و اجتماعی مجلس برای بررسی رتبه بندی معلمان خبر داد.

تشکیل کمیسیون مشترک در مجلس برای بررسی رتبه بندی معلمان

قدس آنلاین: محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و دیوان و محاسبات مجلس برگزار و در مورد بند «و» تبصره 2 قانون بودجه 1400 بحث و گفت‌وگو شد. 

وی افزود: در این نشست بر روی اجزای 1 و 7 بند «الف» تبصره 12 قانون بودجه 1400 بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و کمیسیون جمع‌بندی در این خصوص صورت داد. 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: مواردی که مربوط به همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی بود با توجه به اینکه اعتراضاتی توسط هیأت علمی‌های پژوهشی در وزارت علوم و اعضای هیأت علمی در سایر دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته بود مقرر شد با رئیس مجلس مکاتباتی در این خصوص صورت دهیم.

خدابخشی خاطرنشان کرد: قرار شد نظر کمیسیون به این شکل انعکاس داده شود تا اعضای هیأت علمی که در وزارت علوم اعم از آموزشی و پژوهشی و سایر اعضای هیأت علمی در سایر دستگاه‌های اجرایی مطابق با ضوابط وزارت علوم فعالیت و مجوز دارند نیز مشمول همسان‌سازی شود. 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص تصویب‌نامه‌ای که دولت برای بحث حقوق‌ها در تبصره 12 گذرانده بود با توجه به اینکه این موضوع مربوط به کمسیون تطبیق قوانین و مقررات است، قرار شد که بر همین کمیته مصوبات دولت مورد بررسی قرار بگیرد که آیا مطابق با قوانین است یا خیر.

وی رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر مسائل بررسی شده در نشست امروز کمسیون برنامه و بودجه عنوان و تأکید کرد: قریب به اتفاق اعضای کمیسیون به اجرای احکام برنامه ششم توسعه بود و بر روی این احکام نظر موافق داشت و قرار شد برای رتبه‌بندی حقوق معلمان کمیسیون مشترکی با حضور آموزش و تحقیقات، کمیسیون برنامه و بودجه و اجتماعی مجلس تشکیل شود چرا که این مسئله دارای ابعاد مختلف است و باید همه این ابعاد دیده و تصمیم مناسب گرفته شود. 

خدابخشی در پایان گفت:‌ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تأکید برنامه و بودجه مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.