باگذشت حدود دوماه از جنگ ۱۲روزه غزه، ابعاد شکست‌های ارتش رژیم اسرائیل همچنان در حال عیان شدن است. یکی از این شکست‌ها گویا درز اطلاعات فوق محرمانه یکی از عملیات‌های این رژیم در روز چهارم جنگ بوده است.

رکب مقاومت به رژیم مکار

ماجرا از این قرار است که در روز چهارم جنگ، خبرگزاری الجزیره بدون هیچ مقدمه‌ای اعلام کرد اسرائیل ادوات زرهی و زمینی خود را به پشت مرزهای غزه برده و عملیات زمینی این رژیم شروع شده است. پس از این خبر دو طرف رجزخوانی خود را به‌همین سمت بردند و حماس اعلام کرد آماده هرگونه عملیات زمینی ارتش اسرائیل هست. اما با گذشت چندساعت از این خبر، رژیم صهیونیستی آن را تکذیب کرد.

اما حالا مشخص شده خبر حمله زمینی فقط حربه‌ای بوده است برای وادار کردن حماس به انتقال رزمنده‌های خود به تونل‌های شمال غزه تا اسرائیل بتواند با حملات سنگین هوایی آن‌ها را قتل عام کند. اتفاقاً در همان روز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم بلند شدند و تونل‌ها را بمباران کردند، اما حماس تلفاتی نداد. به‌نظر می‌رسد رزمنده‌های مقاومت پیش از این اطلاع داشته‌اند که این رژیم صهیونیستی مکار قصد چنین عملیات فریبی را دارد. به‌دنبال انتشار خبر، معلوم شد الجزیره هم به‌احتمال زیاد نقش بلندگوی صهیونیست‌ها را بازی کرده است.

در جست‌وجوی شکاف‌های اطلاعاتی

پس از گذشت ۵۸ روز از پایان جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی اکنون در حال تحقیق درباره دلایل شکست این عملیات فریب است. به گزارش فارس، یک روزنامه اسرائیلی خبر شروع این تحقیقات را منتشر کرد و از این عملیات باعنوان «شب حیله ارتش اسرائیل» نام برده است. به نوشته این روزنامه، ارتش رژیم اسرائیل یک کادر تحقیق برای بررسی دلایل شکست این عملیات فریب تشکیل داده و نتایج تحقیقات به‌زودی به شخص «آویو کوخافی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل ارائه خواهد شد.

پیش‌تر هم شبکه کان اسرائیل خبر از لو رفتن یکی از عملیات‌ها داده و گفته بود: حیله و فریب ارتش رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای قوی نبود که نیروهای مقاومت را به رفتن به داخل تونل‌های مذکور ترغیب کند.

البته این نخستین شکست اطلاعاتی اسرائیل در بازه زمانی مربوط به جنگ ۱۲روزه نیست. این رژیم تنها چند روز پیش از جنگ هم در عملیاتی که یک جوان ۲۸ساله مصری انجام داده بود، پدر علم هوا فضای خود را در یکی از هتل‌های دبی از دست داد. به‌نظر می‌رسد اشغالگران قدس وقوع جنگ را محتمل می‌دانسته‌اند و در نتیجه برخی شخصیت‌های اصلی خود را به هتل‌هایی در اراضی اشغالی یا منطقه فرستاده‌اند تا امنیت داشته باشند. اما عملیات استشهادی این جوان مصری نشان داد حتی همین اطلاعات هم لو رفته و رژیم صهیونیستی در آن‌ها هم شکست خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.