مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۷۰ درصدی میزان مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا خبر داد و گفت: از ابتداء موج پنجم کرونا و شیوع ویروس دلتای هندی نتیجه آزمایش کرونای بیش از ۳۵ درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب کرونا مثبت بوده است.

افزایش ۷۰ درصدی مراجعه به مراکز منتخب کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن درخشان اظهار کرد: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد افزایش ۷۰ درصدی میزان مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا بودیم. در حال حاضر میزان تست‌های مثبت به بیش از ۳۵ درصد رسیده، در حالی که این عدد در قبل از موج پنجم کمتر از ۲۵ درصد بود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: شدت هر موج جدید بیش از ۱۰ برابر موج‌های قبل بوده، این روزها نگرانی شدیدی بابت کنار گذاشتن ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داریم.

وی با اشاره به اینکه هر زمان که عادی‌انگاری داشتیم نتایج منفی‌اش را بین ۷ تا ۱۴ روز بعد مشاهده کردیم، تصریح کرد: متأسفانه گروه‌های سنی مبتلا به ویروس کرونا در موج‌های چهارم و پنجم کاهش یافته و در دو موج اخیر به‌خصوص در موج پنجم افزایش چند برابری درگیری‌ها و شدت سرایت‌ها را به ویژه در موارد خانوادگی داشتیم، زیرا قالب درگیری و سرایت ویروس دلتا به‌صورت خانوادگی بوده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موج پنجم کرونا تمامی سنین به‌ویژه کودکان و نوجوانان درگیر شده‌اند، ضمن اینکه افزایش میزان جوانان، میانسالان و کهنسالان مبتلا به کووید ۱۹ را هم شاهد بودیم.

به گزارش وبدا، درخشان با ذکر این نکته که کوچکترین غفلت بزرگترین آسیب را به همراه دارد، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در برابر ویروس منحوس کرونا که در گونه‌های مختلف ظاهر شده اسیر و درگیر نشویم نباید کوچکترین غفلتی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک داشته باشیم، ویروس منحوسی که تاکنون به اشکال مختلف ظاهر شده و آخرین گونه شناسایی شده آن از نوع دلتای هندی بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.