نشست روسای کمیته قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر روز یکشنبه با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی،رییس سازمان دارالقرآن الکریم و روسای کمیته های ۱۸ گانه این قرارگاه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

نشست روسای کمیته قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن کریم، در ابتدای این نشست خسروی دستیار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و قائم مقام قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به اجرای کمک های مؤمنانه و مواسات در سطح کشور بیان کرد، اولین نشست رؤسای کمیته های خادمان و یاوران قرآنی تحت عنوان قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آبان سال 99 با حضور فعالان حوزه فرهنگ، ورزش، اصناف و سایر علاقمندان به قرآن کریم آغاز شد و در طول چند ماه گذشته، فعالیتها و خدمات بسیار ارزنده ای در حوزه کمک های مؤمنانه و مواسات توسط این قرارگاه به مرحله عمل رسیده است. وی با اشاره به دومین نشست رؤسای کمیته های خادمان و یاوران قرآنی با هدف ارائه گزارش فعالیتهای صورت گرفته و همچنین تنظیم راهبردهای لازم جهت اجرای فعالیتهای مورد در سال 1400 تصریح کرد، با در نظر گرفتن شرایط کرونایی به دنبال ایجاد راهکارهای لازم جهت توسعه امر مواسات هستیم. وی همچنین اشاره کرد این قرارگاه بر اساس میزان آسیب های اجتماعی در هر استان وارد عمل شده و متناسب با میزان ظرفیتی که در اختیار دارد، نسبت به شناسایی و رفع مشکلات مورد نظر اقدامات لازم را از مرحله شناسایی تا مرحله حل مشکل دنبال می نماید. در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی، عمده فعالیتهای این قرارگاه متمرکز استان تهران شده است و تاکنون خدمات معیشتی از جمله تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان و ... توسط این قرارگاه صورت پذیرفته و در بعضی از استانها نیز دنبال می شود. شایان ذکر است این قرارگاه متشکل از هجده کارگروه و هر کارگروه مزین به نام یکی از شهدا می باشد و انتخاب نام شهدا برای هر کارگروه بر اساس علاقمندی رؤسای هر گروه در راستای اجرای برنامه های مورد صورت پذیرفته است.
همچنین در این نشست حجت الاسلام اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و رییس قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی ضمن خوش آمدگویی و ابزار خرسندی نسبت به حضور فعالان و پیشکسوتان حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، صنوف و ... با اشاره به سیاستهای سازمان دارالقرآن الکریم در حوزه آموزش های قرآنی از جمله قرائت، حفظ و ... تصریح کرد، هدف از تشکیل این نشست و این کارگروه، تمرین جمعی و گروهی نسبت به اجرای دستورات قرآنی با هدف تبلیغ و ترویج آموزه های قرآن در جامعه و طبقات مختلف مردم است. وی با اشاره به اجرای اینگونه فعالیتها به عنوان تکلیف دینی و مسلمانی تصریح کرد، قرآن متعلق به همه آحاد جامعه است و همه باید نسبت به اجرای دستورات قرآن کریم حساسیت و دغدغه مند باشند. وی همچنین با اشاره به امر تبلیغ و ترویج قرآن کریم در جامعه اظهار کرد، تبلیغ و ترویج آموزه ها و تعلیمات دینی و قرآنی فقط وظیفه قشر روحانی و طلبه نیست و همه مردم باید در مسیر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی قدم بردارند فلذا مهمترین شعار سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی کردن تبلیغات است. رویکرد مردمی کردن تبلیغات از بستر خانواده آغاز گشته و در همه طبقات و اصناف جامعه باید جریان داشته باشد. لذا لازم است همه اصناف بر اساس ظرفیتی که در اختیار دارند در مسیر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی قدم برداشته و تعلیمات قرآنی و فعالیتهای خیر را توسعه دهند. فعالیتهای خیر باید با اتکای به رهنمودهای قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد تا اثرات آن در جامعه پدیدار شود. وی در خاتمه ضمن تشکر از فعال شدن فعالیت های قرآنی و خیرانه در صنوف، به حفظ و توسعه این اینگونه فعالیتها تأکید نمود.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام حریزوای قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز خشنودی از حضور در این نشست با اشاره آیه 83  سوره مبارکه قصص تصریح کرد آن چیزی که موجب ماندگاری کار خیر می شود، داشتن تواضع، ریا نداشتن، خلوص در عمل و به دنبال برتری نبودن در انجام کاری است. وی با اشاره به تعلیمات قرآن کریم در حوزه انفاق بیان کرد، باید به دنبال راهکار در اجرای دستورات قرآنی باشیم. ایجاد راهکار بر اساس آموزه های قرآنی، امروزه نیاز مبرم جامعه است و غفلت از این موضوع موجب ایجاد فاصله میان مردم و دین خواهد شد. وی با اشاره به تحولات جامعه در حوزه آسیب های اجتماعی اظهار داشت، ریشه آسیب های اجتماعی در عدم عمل به دستورات و تعلیمات قرآنی و عدم توجه به راهکارهایی است که توسط قرآن کریم ارائه شده است.حجت الاسلام حریزاوی ضمن تأکید بر نگاه جامع به امر انفاق در حوزه آسیب های اجتماعی و اقتصادی، انجام مطالعه و ایجاد راهکارهای خوب با اتکای بر اجرای روش های خوب را نیز مورد تأکید قرار داد.
در پایان این نشست، اعضای شورای سیاستگذاری قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به انتخاب روسای کمیته های این قرارگاه انتخاب شدند.

خاطر نشان‌می سازد قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در آبان ماه سال ۱۳۹۹ به همت سازمان دارالقرآن الکریم، با بهره گیری از ظرفیت پیشکسوتان،هنرمندان،ورزشکاران و اصناف مختلف و با هدف مواسات و کمک های مومنانه آغاز به کار کرد و تا کنون خدمات مختلفی را در حوزه های یاد شده در سطح کشور به مردم نیازمند و اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه ارائه نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.