به مناسبت عید سعید قربان، مراکز عرضه و کشتار مجاز دام زنده در سطح شهر مشهد اعلام شد.

اعلام  مراکز عرضه و کشتار مجاز دام زنده در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، ضمن هشدار در مورد مخاطرات کشتار دام در منازل و معابر عمومی اعلام کرد: در راستای کاهش بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بیماری‌های انگلی و عوامل میکروبی بیماری‌زا، مانند سالیان گذشته در سطح شهر مشهد، مراکز و محل‌هایی جهت عرضه دام زنده سالم و بهداشتی به شهروندان، پیش‌بینی شده و در دیگر شهرستان‌های تابعه استان نیز با پیگیری‌های شبکه‌های دامپزشکی، شهرداری‌ها و سایر نهادهای مرتبط تدابیر مشابهی اتخاذ شده است.

با توجه به موارد یاد شده، بدینوسیله مراکز عرضه و ذبح مجاز دام زنده در سطح شهر مشهد به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱. میدان دام موسسه صنعتی گوشت مشهد واقع در تپه سلام جاده فریمان علاوه بر عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، ذبح دام نیز در این مکان، تحت نظارت بهداشتی و شرعی انجام خواهد شد.در ضمن این موسسه از روز شنبه تا آخر وقت اداری روز عید قربان به صورت غیر حضوری  اقدام به پذیرش سفارشات خرید دام زنده و انجام قربانی و تحویل گوشت به صورت بسته‌بندی در روز بعد از عید اقدام می‌کند و تلفن ۳۱۳۰۱ و سایت https://mashadmeat.ir و نیز اپلیکیشن «مارلیک» (قابل نصب از کافه بازار) به عنوان راه‌های ارتباطی مردم با موسسه صنعتی گوشت مشهد جهت سفارش غیر حضوری نذر قربانی معرفی می‌شود.

۲. بازار دام عسگریه واقع در جاده قدیم قوچان بعد از سه راه فردوسی؛ علاوه بر عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، ذبح دام نیز در این مکان، تحت نظارت بهداشتی و شرعی انجام خواهد شد.

۳. بازار دام مهد توس در جاده بهشت رضا،علاوه بر عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، ذبح دام نیز در این مکان، تحت نظارت بهداشتی و شرعی انجام خواهد شد. هرچند با توجه به نزدیکی این بازار به کشتارگاه بزرگ صنعتی دام مشهد ، توصیه می‌شود که کشتار دام در کشتارگاه صنعتی دام مشهد صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد قاسم ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    باسلام اتباع خارجی چگونه می‌توانند برای خرید گوسفند قربانی از طریق کشتار گاه اقدام کنند باعرض حرمت مهندس نظری