دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۶۰ درمانگاه بخش خصوصی در کنار مراکز منتخب کرونای زیر پوشش این دانشگاه آماده خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در موج پنجم هستند.

۱۶۰ درمانگاه خصوصی خراسان رضوی آماده خدمات‌دهی در موج پنجم کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی اظهار داشت: این درمانگاهها در کنار مراکز خدمات جامع سلامت سطح یک به بیماران با علائم مشکوک خدمات ارائه می دهند.
وی بیان کرد: اکنون ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته منتخب برای خدمات رسانی به بیماران با علائم مشکوک در بخش سرپایی استان فعال هستند تا بیماران در نزدیکترین محل زندگی خود به این خدمات دسترسی داشته باشند.
او ادامه داد: برنامه نظام ارجاع بیماران کرونایی از ابتدای همه گیری این ویروس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا درآمده است.
وی افزود: بدین ترتیب افراد در صورت ابتلا به بیماری در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و یا درمانگاه های عمومی در سطح یک مراجعه می کنند که در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و بستری، به سطوح ۲ و سه ارجاع داده می شوند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۹ مرکز سطح ۲ دارای پزشک متخصص، آزمایشگاه و رادیولوژی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند و بیمارستانها نیز در سطح ۳ خدمات رسانی می کنند.
دکتر انجیدنی با بیان اینکه اطلاعات بیماران کرونایی برای پیگیری در سامانه سینا ثبت می شود، افزود: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با مرکز اطلاع رسانی ۱۹۱ از مراکز ارائه دهنده خدمات در این حوزه اطلاع یابند و در اسرع وقت برای پیگیری به این مراکز مراجعه کنند.
وی گفت: مشارکت مردم در رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مهمترین راهکار پیشگیری و کاهش زنجیره انتقال کرونا است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه‌روز منتهی به ۱۴ دیروز جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور  به ۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

در این مدت ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲  هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.