حجت‌الاسلام قدیریان، اهمیت و جایگاه مسجد مسجد را محور تحول و پایگاه حرکت های جهادی در جامعه دانست و گفت: مساجد مکانی با ظرفیت های فراوان و برنامه های متنوع برای فعالین فرهنگی و افراد دلسوز است.

مسجد محور تحول و پایگاه حرکت‌های جهادی در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام قدیریان، مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بازدید از ستاد فهمای استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و اعضای کانون ها، خواستار ادامه روند مطلوب کنونی شد.

مشاور رئیس ستاد کانون های مساجد کشور، با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در بحث های تمدنی و فرهنگی جامعه، مسجد را محور تحول و پایگاه حرکت های جهادی در جامعه دانست.

 وی با اشاره به ضرورت احیاء نقش بچه های مسجد در حرکت های فرهنگی، کانون های مساجد را مکانی با ظرفیت های فراوان  و برنامه های متنوع  برای فعالین فرهنگی و افراد دلسوز معرفی کرده و از همه نوجوانان و جوانان برای حضور در مسجد و فعالیت های آن دعوت به عمل آورد.

حجت‌الاسلام قدیریان با اشاره به رتبه ۱۲ کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در فهمای سال ۹۹ و ارتقاء ۱۲ پله ای این استان از رتبه ۲۴ در سال ۹۸ ابراز امیدواری کرد که این استان شایستگی و ظرفیت حضور در بین ۳ استان اول کشور را دارد.

وی با اشاره به کسب رتبه ۳ در حوزه شبکه سازی و ساماندهی در سال گذشته، این استان را نیز یکی از نشانه های خوب برای ادامه روند رو به رشد کنونی دانست و عنوان کرد: کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بر مدار پیشرفت و توسعه هستند و باید حمایت شوند.

همچنین علیرضا دولت آبادی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم از محبت حجت‌الاسلام قدیریان به ستاد فهمای استان تشکر و یادآور شد: کسب عناوین فوق با همت مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به دست آمده که باید از این بزرگواران تشکر کرد.

دولت آبادی با اشاره به برنامه های مهم ستاد استان در سال ۹۹ از جمله کنگره ملی امام سجاد(ع) با حضور استاندار محترم استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، کنگره ملی شعر سوگواره ایل، دو جشنواره سرود ملی و استانی، بیش از ۱۰ جشنواره مجازی، اجرای طرح سه شنبه های تکریم، طرح روستای برتر فرهنگی استان، تولید نماهنگ آیه های غدیر، توزیع ۵ مرحله گوشت در بین نیازمندان استان، توزیع ۴۰۰۰ بسته گوشت در بین زلزله زدگان سی سخت، استقرار نانوایی سیار و پخت روزانه ۵۰۰۰ قرص نان به مدت ۳۵ روز و صدها برنامه کانونی که علارغم شرایط کرونا و با دستان خالی در استان اجرا گردید اشاره کردند.

وی در پایان خواستار حمایت ویژه از کانون های مساجد استان شدند.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام قدیریان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و در باب کانون های مساجد و ظرفیت ها و حمایت های آتی گفت‌وگو کرد.

در این نشست محمد علی پیرسبزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تقدیر از حضور حجت‌الاسلام قدیریان، به طور خلاصه به نقش کانون های مساجد در حوزه فرهنگ و ظرفیت های بالای این استان خواستار حمایت ویژه ستاد کشور از کانون های مساجد استان شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام قدیریان مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تقدیر از روند حرکتی مطلوب کانون های مساجد استان گفت: این استان ظرفیت حضور در بین استان های اول تا سوم کشور را دارد. که نیازمند برنامه ریزی دقیق تر و حمایت های استانی و ملی می باشد.

مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه حضور خود در استان با چند تن از مدیران کانون های  فعال دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک با توانمندی ها و مشکلات آنها آشنا شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.