نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: آستان قدس رضوی از معتبرترین مراکز اسلامی جهان است و امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک جایگاه حقیقی خود را در توسعه و نشر فرهنگ اهل البیت(ع) به بهترین وجه پیدا کند.<BR>

آستان قدس رضوی از معتبرترین مراکز اسلامی جهان است

آستان قدس رضوی از معتبرترین مراکز اسلامی جهان است
نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: آستان قدس رضوی از معتبرترین مراکز اسلامی جهان است و امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک جایگاه حقیقی خود را در توسعه و نشر فرهنگ اهل البیت(ع) به بهترین وجه پیدا کند.
به گزارش قدس انلاین ، آیت‌الله محمد مهدی آصفی در حرم مطهر رضوی گفت: برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی از نظر کمی و کیفی به هیچ وجه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و خوشبختانه این برنامه‌ها تنها محدود به زبان فارسی نمی‌شود.
وی سخنرانی‌های علما و صاحب نظران دینی به زبان‌های مختلف در صحن‌های حرم مطهر رضوی را فرصتی مناسب برای ارتقای آگاهی‌های دینی، اعتقادی و سیاسی زائران دانست و افزود: ورود به عرصه مجازی و استفاده از ظرفیت‌های آن، فرصت برخورداری قشر عظیمی از جوامع مختلف و دوستداران اهل بیت(ع) را فراهم می‌کند.
نماینده مقام معظم رهبری در حوزه علمیه نجف، تأسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان یک مرکز تربیت دانشجویان در حوزه‌های دینی در فضای حرم مطهر رضوی را امری مهم و به جا تلقی کرد و گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی تا حدی خلأ‌ها و نیازهای حوزوی و دانشگاهی را پر کرد و باید این مرکز فعالیت‌های خود را بیش از این گسترش داده و در سطح بین‌المللی وارد شود.
این استاد حوزه علمیه نجف اظهار داشت: کتاب‌های چاپ شده از سوی آستان قدس رضوی در دو سطح می‌باشد، بخشی در سطح تخصصی شامل مباحث فقهی، علوم حدیث، رجال و تفسیر و بخشی دیگر که در برگیرنده‌ی کتاب‌هایی است که برای مخاطبین عام تهیه و تدوین شده است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.