یک سایت خارجی در گزارشی حسن یزدانی را شانس طلای کاروان ایران در المپیک توکیو معرفی کرد.

یزدانی بزرگ یا تیلور آمریکایی/ طلای المپیک به کدام کشتی‌گیر می‌رسد؟

به گزارش قدس آنلاین، بازی‌های المپیک توکیو با طور رسمی از امروز جمعه اول مرداد آغاز می‌شود و کاروان ورزشی کشورمان با ۶۶ ورزشکار د  این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

کاروان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز ۱۱ سهمیه کسب کرده است. یک سایت خارجی (bloodyelbow) در گزارشی به تحلیل کشتی‌گیران اوزان مختلف در المپیک پرداخت و حسن یزدانی را یکی از شانس‌های کسب مدال المپیک معرفی کرد.

در این گزارش در تحلیل وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد آمده است: حسن یزدانی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ قرار است عنوان دیگری را در المپیک کسب کند اما در مسیر او مردی خواهد بود که هرگز او را شکست نداده است، دیوید تیلور آمریکایی.

این دو کشتی‌گیر برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۱۷ با یکدیگر دیدار کردند، جایی که تیلور، یزدانی بزرگ را شکست داد. در سال ۲۰۱۸ آنها خیلی زود به مصاف هم رفتند.

هر دو نفر آمادگی خوبی داشتند و یزدانی در اولین عملکرد خود پیشرفت کرده بود اما سرعت و توانایی تیلور متفاوت بود. تیلور با خیالی آسوده عنوان جهانی را به دست آورد.

مصدومیت شدید زانو باعث شد تیلور در سال ۲۰۱۹ از رقابت‌ها کناره‌گیری کند و آمریکا در جام جهانی انفرادی ۲۰۲۰ شرکت نکند. تیلور از آن زمان تاکنون چند بار در مسابقات مختلف شرکت کرده اما هرگز برابر نخبگان بین‌المللی قرار نگرفته است. او با چند رقیب داخلی از جمله جردن باروز بزرگ کشتی گیر بزرگ جهان در یک وزن مسابقه داخلی داده است.

با حذف تیلور، حسن یزدانی پیشرفت خوبی داشت. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ با شکست کشتی‌گیرانی همچون نایفونوف عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.

دشوار است تصور کنید کسی غیر از تیلور یا یزدانی طلای المپیک را در توکیو کسب کند. آیا تیلور سرعت خود را کاهش داده و کشتی‌گیر آمریکایی سومین پیروزی متوالی برابر "یزدانی بزرگ" را کسب خواهد کرد؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.