دولت نجات ملی یمن ضمن هشدار درباره وقوع فاجعه زیست محیطی به علت غرق شدن نفتکش فرسوده در سواحل عدن، ائتلاف متجاوز به یمن را مسئول این فاجعه دانست.

جنایت جدید ائتلاف متجاوز علیه یمن با ایجاد فاجعه زیست محیطی

قدس آنلاین: اداره کل حمایت از محیط زیست در دولت نجات ملی یمن درباره وقوع فاجعه زیست محیطی به علت غرق شدن نفتکش فرسوده در سواحل عدن هشدار داد و ائتلاف متجاوز به یمن را مسئول این فاجعه دانست.

 این نفتکش یکشنبه گذشته در سواحل عدن غرق شد.

اداره کل حمایت از محیط زیست یمن افزود: چنین اقدامی در چارچوب رویکرد تجاوزکارانه برای نابود کردن محیط زیست دریایی یمن صورت می‌گیرد.

این اداره کل، ائتلاف متجاوز را مسئول وقوع فاجعه زیست محیطی در سواحل یمن دانست و اعلام کرد غرق شدن این نفتکش که مدت زمان طولانی بود در سواحل عدن پهلو گرفته بود به نشت محموله آن در دریا منجر شد و آلودگی زیادی به بار آورد که این آلودگی در مناطق گسترده‌ای از سواحل یمن منتشر شده است و علت آن نیز تعمیر نکردن این نفتکش بود.

اداره کل حمایت از محیط زیست یمن افزود تعدادی از کشتی‌های فرسوده در همین منطقه پهلو گرفته اند.

این اداره کل، ائتلاف متجاوز را به تلاش برای آسیب زدن به محیط زیست دریایی یمن متهم کرد و به تعدادی از شواهد در این خصوص اشاره و اعلام کرد غرق شدن نفتکش در سواحل عدن، ادامه نشت نفت در استان شبوه، جلوگیری از ورود گازوئیل به کشتی صافر و تعمیر نکردن آن از جمله این شواهد است و این بر خلاف قانون حمایت از محیط زیست و توافقنامه‌های بین المللی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.