احتمالاً سال های بعد اگر از کرونا و بلایای طبیعی جان سالم به در ببریم می توانیم برای آیندگان تعریف کنیم که ما المپیکی را تماشا کردیم که در افتتاحیه آن هیچ تماشاگری حاضر نبود و رژه ورزشکاران که جزو اصلی‌ترین اتفاقات المپیک در تمام ادوار گذشته بود در استادیوم خالی انجام شد.

مشعل المپیک کرونایی روشن شد

می توانیم تعریف کنیم که به دلیل کرونا در ابتدای هر رقابتی سرود ملی کشورها پخش نشد و خیلی از عنوان داران المپیک در رشته های مختلف به دلیل کرونا خانه نشین شدند. بله، المپیک ۲۰۲۰ که در سال ۲۰۲۱ در میان اعتراض سامورایی ها در توکیو دیروز افتتاح شد، نادرترین المپیک تمام دوران است. کرونا یقه بسیاری از المپین ها را گرفت و آن‌ها را قبل از شروع المپیک ضربه فنی کرد. خیلی از رکوردداران به دلیل طولانی شدن فاصله بین دو المپیک و به هم خوردن برنامه ریزی شان قید رکورد شکستن را زدند و خیلی از تیم‌ها با آرایشی زخمی از خانه نشینی ستاره‌ها پا به ژاپن گذاشتند.

مشعل المپیک در حالی در سرزمین آفتاب تابان روشن شد که ترس از ابتلا به کرونا بر دهکده المپیک سایه افکنده و تعداد ورزشکارانی که تست‌هایشان مثبت شده و از ژاپن خارج شده اند، سه رقمی است. خیلی از ستاره ها هنوز سوت المپیک به صدا در نیامده عطای حضور در این رویداد بزرگ و تاریخی را به لقایش بخشیدند و از فستیوال خداحافظی کردند. این مسابقات با سخت گیرانه‌ترین شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، با این حال در فاصله چندساعت تا افتتاحیه معترضان ژاپنی در مقابل ساختمان متروپولیتن توکیو تجمع کردند. آن‌ها با در دست داشتن تابلوهایی که نوشته‌هایی مثل: «هیچ المپیکی در هیچ کجا»، «المپیک تهیدستان را می‌کشد» خواستار روشن نشدن مشعل المپیک بودند.

رژه کاروان ایران

 با این حال کاروان ورزشی پر امید کشورمان با همه انتقاداتی که در انتخاب پوشش ورزشکارانش وارد بود، با همان لباس طراحی شده در مراسم شرکت و پرچم پرافتخارایران را در رژه المپیک به اهتزاز در آورده و گوشه هایی از فرهنگ غنی ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند. برای نخستین بار و به منظور برابری جنسیتی دو پرچمدار زن و مرد معرفی شدند که کاروان ورزشی کشورمان با پرچمداری هانیه رستمیان و صمد نیکخواه بهرامی رژه رفت.

حاشیه های توکیو

 در ابتدای این مراسم از افراد حاضر در سالن خواسته شد برای ادای احترام به جان باختگان ویروس کرونا در سراسر جهان، یک دقیقه سکوت کنند. توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی و ناروهیتو امپراتور ژاپن و همچنین مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جایگاه ویژه حضور داشتند. این دو مقام با قرار گرفتن کنار هم ادای احترام کردند. در حالی که ۴۰ دقیقه از آغاز مراسم افتتاحیه گذشته بود، ابتدا پرچم یونان نخستین میزبان المپیک وارد ورزشگاه شد و بعد از پرچم المپیک، رژه کشورها آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.