تراژدی سرقت کابل‌های تلفن و تجهیزات مخابراتی در چند سال اخیر به نقطه اوج خود رسیده است وکار را به جایی رسانده که روز به روز به تعداد قطعی تلفن‌های سطح شهر حاصل از این اقدام مجرمانه افزوده می شود،به طوری که شاهد آن هستیم در بعضی از مناطق شهری این امر چندین بار اتفاق افتاده است.

دریافت هزینه برای وصل‌دوباره تلفن ثابت تخلف است

سرقت مکرر کابل تلفن ثابت با وجود برخورد مداوم مأموران نیروی انتظامی و دستگیری  تعدادی از سارقان همچنان ادامه دارد و این کار خدمات رسانی مطلوب شبکه مخابراتی را با اختلال مواجه کرده است.

کابل تلفن بخر ما نصب کنیم!

انجام این اقدام یک خسارت دوسویه برای شهروندان و مخابرات ایجاد می کند، اما در این بین یکی از شهروندان که در منطقه دلاوران ساکن  بود به خبرنگار ما گفت: چندروزی منزل نبودم و وقتی به خانه مراجعه کردن و قصد برقراری تماس با تلفن ثابت را داشتم متوجه شدم تلفن بوق ندارد. تک به تک موارد را بررسی کردم و پی بردم این قطعی داخلی نیست، بلکه در محل جعبه تقسیم تلفن که چند متری خانه واقع شده با قطعی کابل مواجه شدیم. آنچه مشخص بود حدود دو متر از کابل به شیوه ای عجیب قطع شده بود اما دیگر کابل های تلفن سرجایش بود، برای پیگیری موضوع با مسئولان مربوط تماس برقرارکردم که آن‌ها مدعی شدند باید خودتان کابل بخرید و ما برای شما نصب را انجام خواهیم داد! از این گفته متعجب شدم که مگر این گونه می شود، پس وظیفه مخابرات چیست؟ مگر از داخل منزل ما مشکل ایجاد شده که ما باید برای آن هزینه کنیم و مگر مخابرات و نیروهای پیمانکاری نباید بوق را در منزل تحویل مشترک بدهند! لطفاً موضوع را پیگیری کنید، الان چند هفته است تلفن ما و حتی برخی مشترکان در همین محدوده به این شکل قطع و دچار مشکل شده است.

در همین راستا با حسن پور رئیس اداره روابط عمومی مخابرات خراسان رضوی به گفت‌وگو پرداختیم که وی در پاسخ به موضوعات مطرح شده، بیان کرد: هر کدام از شهروندان مشکلی در خصوص پرداخت هزینه دوباره در جهت ارائه خدمات دارند و یا در این زمینه با پیمانکار دچار مشکل شده اند هم می توانند موضوع را به ما اطلاع دهند. یا اینکه شکایت خود را با واحد حراست مخابرات خراسان رضوی در میان بگذارند.

این مقام مسئول در شرکت مخابرات استان تصریح کرد:درخواست و مطالبه وجه نقد تعقیبات قانونی دارد.حسن پور افزود: اگر شهروندان با قطعی تلفن ثابت خود مواجه شدند، به سرعت برای ثبت گزارش ماجرا را به پلیس ۱۱۰اطلاع بدهند.

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه سرقت کابل ها در این شرایط کرونایی افزایش پیدا کرده است،گفت:ما موظف هستیم در اسرع وقت خطوط را وصل کنیم.حسن پور همچنین خاطرنشان کرد:شهروندان برای بررسی و پیگیری مشکل قطعی خطوط تلفن ثابت خود می توانند با شماره ۲۰۱۱۷تماس حاصل کنند.

وی گفت:هم اکنون بیشتر امکانات و نیروهای فنی این اداره درگیر پیگیری سرقت کابل ها و جایگزینی کابل های جدید شده تا برقراری ارتباط شهروندان با مشکلی مواجه نشود، به گونه ای که کابل تلفن برخی از مناطق شهر تاکنون ۶ تا ۷ بار به سرقت رفته و ما برای وصل کردن آن اقدام کرده ایم.

پرداخت وجه برای کابل کشی دوباره ممنوع

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات خراسان رضوی تصریح کرد.از شهروندان محترم درخواست می‌کنیم موارد مشکوک را گزارش کنند ودر خصوص ارائه خدمات توسط مأموران مخابرات حتماً کارت شناسایی مطالبه نموده و از پرداخت هرگونه وجهی بابت کابل کشی دوباره خودداری نمایند. وی با بیان اینکه ما تاکنون اقدامات بسیاری در جهت کاهش سرقت و رفع این معضل انجام داده‌ایم در شرایطی که نیاز به تلفن و اینترنت  تقریباً دوبرابر شده است،خاطرنشان کرد: مخابرات با نصب قفل های ضد سرقت ، نصب دوربین و همچنین استفاده از فیبر نوری ونصب سیستم‌های رادیویی برای مجتمع ها اقدام کرده است. حسن پور افزود:شماره تماس واحد حراست ۲۰۴۰،شماره بازرسی ورسیدگی به شکایات ۳۸۵۴۴۴۴۴ است  که پذیرای پیشنهادها وانتقادهای شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.