معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی سفرهای استانی رفع محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان و ایجاد توازن در برخورداری از امکانات برای مردم با حضور مسئولان دستگاه ها در روستاها ، مناطق محروم و شهرهای کوچک استان با هدف شناسایی مسائل ، نیازمندی ها، حل اختلافات بین دستگاهی و برنامه ریزی جهت رفع آنها می باشد.

 محرومیت زدایی  اولویت اصلی سفرهای استانی است/اجرایی شدن ۹۰درصد مصوبات

سید کمال الدین میرجعفریان در گفتگو با قدس آنلاین درباره سفرهای استانی استاندار خراسان رضوی به شهرستان ها و میزان اجرایی شدن مصوبات این سفرها اظهار کرد: بالغ بر ۹۰درصد این مصوبات دربازه زمانی که  در مصوبه در نظرگرفته شده بود تاکنون اجرایی شده اند.

وی ادامه داد: از طرفی برخی از این مصوبات همانند پروژه راهسازی یا گاز رسانی به روستاها برای اجرا و به بهره برداری رسیدن نیاز به بازه زمانی خاصی دارند که مصوباتی با این ماهیت نیز شروع شده اند و انتظار می رود در بازه زمانی تعیین شده تکمیل شده و برای استفاده  مردم به بهره برداری برسند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی  ادامه داد: به فرمانداران شهرستان ها نیز اعلام شده است که میزان اجرایی شدن مصوبات سفرهای استاندار را اطلاع رسانی کنند و دبیرخانه سفرهای استانی نیز که در محل استانداری قرار دارد به طور هفتگی چگونگی اجرای این مصوبات را رصد کرده و گزارش پیشرفت ها را به تفکیک دستگاه ها و شهرستان ها جمع بندی و اعلام می کند .

*محرومیت زدایی

وی با بیان اینکه راه، آبرسانی به روستاها، اشتغال، تسهیل در چرخه تولید ، تامین زیرساخت ها و برنامه ریزی برای جلوگیری از مهاجرت جوانان از مناطق محروم به حاشیه شهرها از جمله محورهای اصلی سفرهای استانی می باشد، افزود: اولویت اصلی سفرهای استانی رفع محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان و ایجاد توازن در برخورداری از امکانات برای مردم با حضور مسئولان دستگاه ها در روستاها ، مناطق محروم و شهرهای کوچک استان  با هدف شناسایی مسائل ، نیازمندی ها و برنامه ریزی جهت رفع آنها می باشد.

 وی بیان داشت: همچنین یکی از محورهای اصلی سفرهای استانی ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و گره گشایی از مسائل و مشکلاتی است که به دلیل اختلاف بین چند دستگاه و سازمان و مسائل حقوقی بلاتکلیف رها شده اند.

*اعتبار ۱۵۰۰میلیاردی

میرجعفریان افزود: اعتبار برخی از  مصوبات سفرهای استانی   از محل ردیف های  ملی و برخی نیز از محل اعتبارات استانی و ردیف های قانونی  تامین می شوند به طور نمونه در زمینه راه و آبرسانی ۱۵۰۰میلیارد تومان از محل ماده ۵۶تامین اعتبار شده است که دستگاه ها باید برای جذب این اعتبار پیگیری و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی افزود: از طرفی تمام مصوبات سفرهای استانی استاندار به شهرستان ها در اختیار فرمانداران، شهرداران، رسانه های محلی قرار دارد و مردم در شهرستان های استان طعم شیرین اجرایی شدن این مصوبات را چشیده اند و رسانه های استان در این باره می توانند از آنها نیز درباره میزان اجرایی شدن این مصوبات و نتایج آن پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی درباره مقصد سفر بعدی استاندار در شرایط کرونایی فعلی نیز گفت: فعلا در این باره موضوعی مطرح نشده است.

میرجعفریان در مورد برخی انتقادها به این سفرها در شرایط فعلی و برخی ازدحام جمعیت ها در هنگام سفر از حیث وسایل نقلیه و جلسات و مراسم ها نیز گفت: در این سفرها تاحدممکن پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و از طرفی پاسخگویی در این زمینه بر عهده اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.